Aktualności
22.09.2020

Touring Aero 3 Oszukując wiatr

Najnowszy projekt włoskiego studia Touring Superleggera sięga korzeniami do okresu międzywojennego i takich wyścigów, jak Le Mans oraz Mille Miglia, z myślą o których eksperymentowano z aerodynamiką na przykładzie modeli marek Alfa Romeo oraz BMW. Oto Aero 3, opływowa berlinetta zaprojektowana z myślą o bardzo limitowanej produkcji.

Przodków i inspiracji Aero 3 należy szukać wśród takich modeli, jak Alfa Romeo 6C 2500 oraz 8C 2900B z lat trzydziestych ubiegłego stulecia, BMW 328 Toruing Berlinetta z tego samego okresu, serii Disco Volante z lat pięćdziesiątych oraz projektów studia Touring z obecnego stulecia i dekady. Nawiązuje do nich charakterystyczna karoseria z długą, przednią maską, ściętym tyłem oraz wielką płetwą, która wyeliminowała tylną szybę. Zupełnie nową karoserię wykonano z całości z włókien węglowych, a pod spodem skrywa się podwozie z Ferrari F12berlinetta, które kilka lat temu było bazą również dla projektu Touring Berlinetta Lusso.

Touring Aero 3

Na bezpośrednie związki z modelem Ferrari dość jednoznacznie wskazuje to, co kryje się pod maską 4,8-metrowego Aero 3. Mowa o wolnossącym silniku V12, który przy 8,25 tysiącach obrotów na minutę dostarcza 740 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 690 niutonometrów. Napęd na tylne koła przenosi sterowana elektronicznie, sekwencyjna, 7-stopniowa skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy i możliwością automatycznej zmiany przełożeń. Samochód ważący jakieś 1625 kilogramów ma rozpędzać się do setki w czasie około 3,1 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną rzędu 340 kilometrów na godzinę. To osiągi identyczne z modelem Ferrari.

Touring Aero 3

Pierwsza sztuka zadebiutowała podczas tegorocznego Salon Prive Concours d'Elegance w posiadłości Blenheim Palace w hrabstwie Oxfordshire w Anglii. Numer 19 na boku coupe to nawiązanie do historii 24-godzinnego wyścigu Le Mans, w którym w 1938 roku z numerem 19 wystartowała specjalna Alfa Romeo 8C 2900B. Touring Superleggera planuje zbudować na zamówienia kolekcjonerów tylko piętnaście egzemplarzy Aero 3. Samochody będą budowane w siedzibie studia w Terrazzano di Rho pod Mediolanem. Czas oczekiwania na każdą sztukę to około sześć miesięcy... od momentu dostarczenia samochodu bazowego. Cena? To coś, co będzie ustalane z każdym właścicielem indywidualnie z racji na duże możliwości indywidualizacji.

Skomentuj na forumUdostępnij