Aktualności
17.09.2020

Ferrari Portofino M Ponowne odkrycie

Najmniejsze Ferrari z otwartą kabiną uznało, że zostało już wystarczająco nadgryzione przez ząb czasu i nadeszła najwyższa pora na modernizacje. Jak pomyślano tak zrobiono: oto nowe Portofino M, pierwszy model włoskiej marki, który zadebiutował wyłącznie za pośrednictwem Internetu, a nie podczas pieczołowicie przygotowanej premiery z dziesiątkami gości.

Taka forma premiery najnowszego Ferrari nie znaczy, że nie byli w nią zaangażowani klienci. Zaufane grono właścicieli samochodów marki z Maranello od tygodni było częstowane wiadomościami e-mailowymi z informacjami na temat następcy produkowanego od 2017 roku Portofino, a na koniec otrzymało dostęp do platformy z materiałami filmowymi. Portofino M to również pierwsze Ferrari, które miało swoją premierę po tymczasowym zamknięciu zakładów marki w wyniku epidemii koronawirusa. M w nazwie nowego modelu to tradycyjnie skrót od "Modificana", co podkreśla naturę całego auta. Co dokładnie uległo zmianie?

Ferrari Portofino M

Kluczowe zmiany w Portofino M to: zupełnie nowa, dwusprzęgłowa skrzynia o ośmiu biegach w miejscu mechanizmu o siedmiu przełożeniach, przełącznik Manettino z pięcioma trybami pracy samochodu, w tym Race - pozostałe: Wet, Comfort, Sport i ESC-Off - oraz zoptymalizowane V8, należące do rodziny rządzącej od kilku lat w plebiscycie na międzynarodowy silnik roku (International Engine of the Year). Podwójnie turbodoładowany motor o pojemności niespełna 3,9 litra generuje teraz 620 koni mechanicznych przy 7,5 tysiącach obrotów na minutę, o 20 KM więcej, niż w Portofino. Bez zmian maksymalny moment obrotowy: 760 niutonometrów w zakresie od trzech do 5,75 tysięcy obrotów na minutę. Masa auta na sucho (z najlżejszymi opcjami): 1545 kilogramów, również bez zmian.

Ferrari Portofino M

Portofino M otrzymało również m.in. przeprojektowane zderzaki, nadkola, grill, dyfuzor, najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy, udoskonalone systemy elektroniczne, sterujące pracą układu napędowego, zawieszenia i układu hamulcowego, przeprojektowane fotele oraz układ wydechowy z filtrem cząstek stałych (w myśl standardów Euro-6D). Twardy dach składa i rozkłada się automatycznie. Osiągi: sprint od zera do stu kilometrów na godzinę w 3,45 sekundy, 200 km/h w 9,8 sekundy i prędkość maksymalna ponad 320 kilometrów na godzinę. Auto można już zamawiać. Tak samo, jak w przypadku innych samochodów Ferrari, model objęty jest 7-letnim programem obsługi fabrycznej z licznymi opcjami dodatkowych usług.

Skomentuj na forumUdostępnij