Aktualności
26.08.2020

Porsche Panamera Kompleksowo odnowiona

Porsche zaprezentowało zmodernizowaną Panamerę drugiej generacji. Model, który w znanej do tej pory formie pojawił się na świecie w połowie 2016 roku, będzie mógł pochwalić się między innymi nowym wariantem z hybrydowym układem napędowym oraz... nowym rekordem przejazdu północnej pętli Nürburgringu, słynnego Nordschleife.

Nowym rekordem przejazdu Nordschleife wśród samochodów klasy wyższej Porsche pochwaliło się już dwa tygodnie temu. Nowa Panamera pokonała słynny tor o długości 20,832 kilometra w czasie 7 minut i 29,81 sekundy. Do tego wyczynu wykorzystano limuzynę w specyfikacji Turbo S z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2, które będzie można zamówić dla swojej Panamery jako jedną z wielu opcji. Najnowszą Panamerę Turbo S napędza podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, mocy 630 KM i momencie obrotowym 820 Nm (to o 80 KM i 50 Nm więcej od poprzedniego Turbo). Tak uzbrojona limuzyna może rozpędzić się do setki w 3,1 sekundy, do 200 km/h w 11,2 sekundy - w obu przypadkach w trybie Sport Plus w ramach pakietu Sport Chrono - i rozwinąć maksymalnie 315 kilometrów na godzinę.

Porsche Panamera

Nowy, hybrydowy wariant napędowy typu plug-in to Panamera 4S E-Hybrid. W tym przypadku do dyspozycji dostaniemy podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 2,9 litra, mocy 440 KM i momencie 550 Nm, silnik elektryczny o mocy 136 KM i momencie 400 Nm, który zintegrowano z 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów oraz litowo-jonowe baterie o pojemności 17,9 kWh. Maksymalne parametry układu napędowego sięgną 560 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów. To - w trybie Sport Plus w ramach pakietu Sport Chrono - pozwoli na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 3,7 sekundy, do 200 km/h w czasie 13,6 sekundy, rozwinięcie maksymalnie 298 kilometrów na godzinę i pokonanie w trybie elektrycznym do 64 kilometrów (według norm NEDC, 54 kilometry według norm WLTP EAER City). W sumie do dyspozycji będziemy mieli sześć różnych trybów jazdy.

Porsche Panamera

Zmodernizowana Panamera GTS z podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności czterech litrów będzie mogła pochwalić się teraz mocą 480 KM i momentem obrotowym 620 Nm, czyli skokiem o 20 KM w górę w porównaniu z poprzedniczką. Setka w 3,9 sekundy, 200 km/h w 15,1 sekundy, maksymalnie 300 km/h. Panamerę oraz Panamerę 4 zasilać będą jednostki V6 biturbo o pojemności 2,9 litra, mocy 330 KM i momencie 450 Nm. Prawie każda wersja dostępna będzie z nowymi pasami zderzaków, przeprojektowanymi światłami w technologii LED, rozszerzonym wyborem felg i kolorów, nowymi kierownicami, multimediami w ramach Porsche Communication Management, systemami wspomagania kierowcy w ramach Porsche InnoDrive oraz z najnowszymi generacjami systemów pracujących w ramach zawieszenia czy układu napędowego (Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control Sport czy Porsche Torque Vectoring Plus w przypadku Turbo S).

Porsche Panamera

Wszystkie nowości obejmą każdy z wariantów Panamery: zwykłą limuzynę o długości prawie 505 centymetrów, wydłużoną o 15 centymetrów limuzynę Executive oraz kombi Sport Turismo. Zmodernizowany model można już śmiało zamawiać. Za bazową Panamerę, jedyną z napędem przenoszonym wyłącznie na tylną oś, Porsche będzie sobie życzyło co najmniej 428 tysięcy złotych. Za Panamerę 4 trzeba będzie zapłacić 446 tysięcy złotych, a za Panamerę 4S E-Hybrid o 110 tysięcy złotych więcej. Cennik w przypadku Panamery GTS będzie zaczynał się od 648 tysięcy złotych. Za topową Panamerę Turbo S trzeba będzie wyłożyć 897 tysięcy złotych. Pierwsze egzemplarze mają trafić do dealerów już w październiku.

Skomentuj na forumUdostępnij