Aktualności
22.08.2020

Ram 1500 TRX Tyrannosaurus rex

Hellcat, piekielna, widlasta ósemka z katalogu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, zatacza coraz większe kręgi i wkracza do segmentów, w których można śmiało uznać ją za sensację. Motor kilka lat temu zadomowił się w modelach Challenger, Charger i Grand Cherokee, w lipcu dotarł do rodzinnego Durango, a teraz wcisnął się pod maskę... pick-up'a marki Ram.

Ram funkcjonuje jako samodzielna marka, produkująca duże pick-up'y, małe ciężarówki i typowe auta dostawcze (bliźniaki aut Fiata) od dziesięciu lat. Wcześniej, od początku lat osiemdziesiątych, Ram był jednym z modeli występujących w ofercie Dodge'a. Dziś Ram wkracza na niezbadane tereny: zupełnie nowy 1500 TRX ma być najmocniejszym i najszybszym pick-up'em na świecie z niepodważalnymi walorami użytkowymi i terenowymi. Amerykańska maszyna mierzy prawie sześć metrów długości, ma ponad 2,2 metry szerokości, ponad dwa metry wysokości i ponad 20 centymetrów prześwitu, który można jeszcze zwiększyć. Paka ładunkowa mierzy około 1,7 metra długości i 1,5 metra kwadratowego pojemności. Dzięki wysoko zamontowanemu alternatorowi i innym rozwiązaniom samochód będzie mógł pokonać wodne przeszkody o głębokości do 81 centymetrów.

Ram 1500 TRX

1500 TRX zasilany jest 6,2-litrowym V8 Hemi typu Hellcat, kręcącym się do 6,2 tysiąca obrotów na minutę, z którego dzięki sprężarce wyciśnięto 711 koni mechanicznych oraz 882 niutonometry! Silnik współpracuje z 8-stopniowym automatem Torqueflite 8HP95 oraz układem przeniesienia napędu na wszystkie koła ze sztywną tylną osią Dana 60 z wyborem otwartego mechanizmu różnicowego, mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu lub elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego. Dwustopniowy reduktor pozwala na wybór jednego z kilku trybów pracy układu (4WD Auto, 4WD High, Locked, Neutral, 4WD Low, Locked), a cały układ napędowy zestrojono z myślą o sześciu różnych trybach pracy, od sportowego po terenowe: Sport, Snow, Tow, Mud, Baja lub Auto. W zależności od wyboru trybu jazdy na tylną oś może być przenoszone od 50 do 75 procent momentu obrotowego. W standardzie znalazły się m.in. adaptacyjne amortyzatory oraz 125-litrowy zbiornik paliwa.

Ram 1500 TRX

Osiągi: 60 mil na godzinę w 4,5 sekundy, 100 mil na godzinę w 10,5 sekundy i ćwiartka mili w 10,9 sekundy z prędkością końcową 108 mil na godzinę! Prędkość maksymalna to skromne 118 mph (190 km/h). Sprzedaż modelu 1500 TRX na terenie USA rozpoczęto od limitowanej do 702 sztuk edycji Launch Edition (w związku z mocą silnika - 702 hp), wyróżniającej się bogatszym wyposażeniem, jak nagłośnienie Harman Kardon oraz wykończeniem, jak dodatkowe logotypy. Wszystkie egzemplarze samochodu w takim wydaniu zostały zarezerwowane... w jakieś trzy godziny. Cennik w USA zaczyna się od 70 tysięcy dolarów (równowartość około 265 tysięcy złotych), a w przypadku sięgnięcia po niezliczone opcje może przekroczyć nawet 100 tysięcy dolarów. Ram 1500 TRX będzie produkowany w zakładach Sterling Heights Assembly Plant w Michigan, a pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w ostatnim kwartale tego roku. Model ma trafić również do oficjalnej sprzedaży w Europie, najwcześniej w grudniu.

Skomentuj na forumUdostępnij