Aktualności
13.08.2020

Maserati Quattroporte Trofeo Ozdoba kolekcji

Quattroporte, największa i najstarsza limuzyna ze stajni Maserati, wspięła się na wyżyny swoich osiągów. Model w zupełnie nowej specyfikacji Trofeo jest najszybszym, czterodrzwiowym samochodem w historii włoskiej marki: dzięki turbodoładowanej, widlastej ósemce może rozpędzić się do prędkości aż 326 kilometrów na godzinę!

Reprezentacyjne, czterodrzwiowe Quattroporte obecne jest w ofercie Maserati od początku lat sześćdziesiątych, a aktualna, szósta generacja produkowana jest od 2013 roku. Ale takiego, jak zupełnie nowe Quattroporte Trofeo jeszcze nie było. Model zadebiutował obok zmodernizowanego Levante Trofeo (znanego od wiosny 2018 roku) oraz nowego, mniejszego Ghibli Trofeo, w którym do tej pory V8 nie było w ogóle dostępne. Sam silnik, produkowany przez Ferrari w Maranello, pojawił się już w starszej specyfikacji w Quattroporte GTS, w którym generował skromne 530 koni mechanicznych oraz 710 niutonometrów.

Maserati Quattroporte Trofeo

Całą trójkę spod znaku Trofeo zasila niemal identyczny motor w układzie V8: podwójnie turbodoładowana jednostka o pojemności 3,8 litra, z której w przypadku Levante na niektórych rynkach wyciśnięto 590 KM. Obcując z nowym Quattroporte Trofeo mamy do czynienia z mocą 580 koni mechanicznych przy 6,75 tysiącach obrotów na minutę oraz maksymalnym momentem obrotowym aż 730 niutonometrów, które dostępne są już od 2,25 tysiąca obrotów na minutę. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylną oś poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz automatyczną skrzynię biegów ZF o ośmiu przełożeniach. Ponad 5,26-metrowe Quattroporte Trofeo waży okrągłe dwie tony i rozpędza się do setki w czasie 4,5 sekundy (mniejsze i nieznacznie lżejsze Ghbili jest o 0,2 sekundy szybsze). Prędkość maksymalna: wspomniane już 326 kilometrów na godzinę (tyle samo, co w Ghibli Trofeo).

Maserati Quattroporte Trofeo

Sportowe Quattroporte Trofeo od niższych specyfikacji poznamy przede wszystkim po czerwonych detalach nadwozia, włoskich flagach w kilku zakamarkach, elementach wykonanych z włókien węglowych, zderzakach z przodu i z tyłu, osłonie chłodnicy, końcówkach wydechu, wentylowanej pokrywie komory silnika czy felgach typu Orione (21 cali z przodu oraz 22 cale z tyłu). Cała seria Trofeo otrzymała zmodernizowane systemy multimedialne i elektroniczne (Maserati Connect, Maserati Intelligent Assistant i inne), które w przypadku Ghibli i Quattroporte połączono z 10,1-calowym wyświetlaczem. Oba modele będą produkowane w zakładach Avvocato Giovanni Agnelli Plant w Turynie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje