Aktualności
21.07.2020

Maserati Ghibli Hybrid Początki elektryfikacji

Zupełnie nowe, sportowe Maserati z silnikiem umieszczonym centralnie zobaczymy dopiero w połowie września, ale włoska marka już teraz zaczyna torować sobie drogę wiodącą do poprawy wizerunku i wyników sprzedaży w najbliższej przyszłości. Wrota prowadzące ku lepszemu otwiera po cichu Ghibli Hybrid, pierwszy model w historii marki o napędzie hybrydowym.

Samo Ghibli ma już swojej lata: limuzyna, pozycjonowana stopień niżej od reprezentacyjnego Quattroporte, zadebiutowała wiosną 2013 roku z wyborem jednostek V6 i V8 o mocy dochodzącej do 410 koni mechanicznych i napędem na tył lub obie osie. Od chwili wprowadzenia do produkcji samochód sprzedał się w liczbie ponad stu tysięcy egzemplarzy. Ghibli Hybrid to zupełnie nowa odsłona modelu pod względem technologicznym, a jednocześnie okazja do wprowadzenia zmian stylistycznych, od przedniego zderzaka zaczynając i na tylnych światłach kończąc. Napęd hybrydowy mają podkreślać błękitne detale w środku i we wnętrzu (zaciski hamulcowe, skrzela po bokach komory silnika, logotypy, nici i inne).

Maserati Ghibli Hybrid

Placówka Maserati Innovation Lab w Modenie postawiła na tak zwaną miękką hybrydę (Mild Hybrid). Sercem auta jest 4-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów z turbosprężarką, któremu towarzyszą 48-voltowy alternator, elektryczny kompresor e-Booster oraz baterie ulokowane w tylnej części podwozia. Układ napędowy generuje do 330 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów, kóre mają być dostępne już od 1,5 tysiąca obrotów na minutę. Napęd przenoszony jest na tylną oś poprzez 8-stopniowy automat ZF oraz samoblokujący się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Maszyna waży niecałe 1,9 tony i według obliczeń Maserati jest od około 80 kilogramów lżejsza od porównywalnego modelu z silnikiem wysokoprężnym.

Maserati Ghibli Hybrid

Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym miałoby w najlepszym przypadku dochodzić do 8,5 litra na sto kilometrów (według norm WLTP). Ghibli Hybrid jednocześnie rozpędzałoby się do setki w czasie 5,7 sekundy i mogło rozwinąć prędkość maksymalną 255 kilometrów na godzinę. Na tym nie koniec. W modelu debiutuje również nowy system informacyjno-multimedialny Maserati Connect z 10,1-calowym ekranem i rozszerzonymi funkcjami komunikowania się z autem oraz wspomagania kierowcy. Już jesienią zobaczymy zupełnie nowe, sportowe coupe Maserati z zupełnie nowym, umieszczonym centralnie silnikiem V6, które ma doczekać się także wersji wyścigowej, a już w przyszłym roku mają zadebiutować pierwsze modele marki o napędzie elektrycznym, nowe GranTurismo oraz GranCabrio.

Skomentuj na forumUdostępnij