Aktualności
18.07.2020

Porsche 911 Turbo Nieustająca pogoń

W marcu tego roku Porsche pokazało na co stać coupe 911 generacji 992 i sprezentowało swoim klientom zupełnie nowe Turbo S z silnikiem o mocy aż 650 koni mechanicznych. W tym miesiącu doczekaliśmy się premiery zwykłego 911 Turbo w zamkniętym i otwartym nadwoziu, super sportowej maszyny do codziennego użytku z blisko 45-letnią historią.

911 Turbo jest stałym elementem oferty niemieckiej marki nieprzerwanie od połowy lat siedemdziesiątych, kiedy to zadebiutowało nieokiełznane coupe serii 930 z turbodoładowanym motorem o mocy 230 koni mechanicznych. Dzisiaj modele Turbo są znacznie bardziej cywilizowanymi propozycjami o znacznie większej mocy. Serię 992 napędza sześciocylindrowy boxer o pojemności 3,8 litra z dwiema turboprężarkami o zmiennej geometrii, które wyciskają z niego 580 koni mechanicznych. To o 70 koni mniej od Turbo S, o 40 koni więcej od poprzedniego Turbo i o 195 koni więcej od bazowego 911 Carrera z trzylitrowym, również turbodoładowanym silnikiem.

Porsche 911 Turbo

Maksymalny moment obrotowy względem 911 Turbo poprzedniej generacji wzrósł o 40 do 750 niutonometrów. Napęd z posadzonego za tylną osią silnika przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła - z przodu na 20-calowych felgach, z tyłu na 21-calowych - z precyzyjną skutecznością za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni o ośmiu biegach. Coupe rozpędza się do setki w czasie zaledwie 2,8 sekundy i jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do 320 kilometrów na godzinę. Standardem jest między innymi system skrętnych kół na tylnej osi, układ hamulcowy ze stalowymi tarczami o średnicy 402 milimetrów na przedniej osi, adaptacyjne zawieszenie, regulowane skrzydło z tyłu oraz adaptacyjny splitter i wloty powietrza z przodu.

Porsche 911 Turbo

Nowe 911 Turbo po raz pierwszy będzie można zakupić z opcjonalnym, obniżonym o 10 milimetrów sportowym zawieszeniem, a inne opcje obejmą węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, sterowane hydraulicznie drążki stabilizacyjne, sportowy układ wydechowy, nagłośnienie Bose lub Burmester, systemy wspomagania kierowcy zebrane w układzie Porsche InnoDrive, a także pakiety Sports oraz Lightweight Design. Ten pierwszy wzbogaca 911 m.in. o detale z włókien węglowych oraz części malowane na czarno, ten drugi pozwala uzbroić się m.in. w lekkie, kubełkowe fotele i zrzucić maszynie 30 kilogramów. Nowe 911 Turbo można już zamawiać. Coupe zostało wycenione na 918 tysięcy złotych, a kabriolet na 983 tysiące złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje