Aktualności
02.06.2020

BMW 4-Series Coupe Spontaniczna reakcja

BMW zaprezentowało zupełnie nową, drugą generację coupe serii 4. Model po raz pierwszy odcina się stylistycznie od limuzyny serii 3 i podąża w kierunku wyznaczonym przez kilka zeszłorocznych konceptów, których znakiem rozpoznawczym była przerośnięta osłona chłodnicy. Wśród nowości technologicznym znajdziemy m.in. moduł typu mild hybrid.

Coupe w porównaniu do limuzyny zostało obniżone o 57 milimetrów, jego środek ciężkości zbliżył się do podłoża o 21 milimetrów, a rozstaw kół z tyłu zwiększył o 23 milimetry. Model wyposażono w zmodyfikowane, usztywnione i utwardzone zawieszenie, dodatkowe wzmocnienia komory silnika i nadwozia na wysokości tylnej osi oraz niewielki spoiler na klapie bagażnika. Nowy, ogromny grill zadomowił się na przedzie, gdzie osadzono także spłaszczone, zachodzące na nadkola reflektory (w opcji światła laserowe). Dla modelu przygotowano od razu zestaw opcjonalnych akcesoriów M Performance Parts, obejmujący m.in. elementy nadwozia wykonane z włókien węglowych.

BMW 4-Series Coupe

W kabinie przywitają nas cyfrowe wyświetlacze w systemie BMW Live Cockpit Plus, a także powiększony wyświetlacz przezierny. Połączenie z internetem pozwoli producentowi na zdalną aktualizację oprogramowania samochodu. Wśród opcji znajdziemy ogrzewanie postojowe, szklany dach przesuwno-uchylny, dodatkowe systemy wspomagające kierowcę (jazda w korkach, po autostradzie, parkowanie, cofanie z zapisem ostatnich, ostrzeżenia przed niebezpieczeństwami i tak dalej) oraz cyfrowe wyświetlacze BMW Live Cockpit Professional (12,3-calowy ekran za kierownicą, w konsoli środkowej ekran o przekątnej 10,25 cala).

BMW 4-Series Coupe

Ofertę silnikową nowej serii 4 będą otwierać dwa silniki benzynowe o czterech cylindrach i jeden wysokoprężny. Jednostka napędowa w modelu 420i będzie dostarczać 184 KM, w 430i maksymalnie 258 KM, a w 420d do 190 KM. Na szczycie oferty staną modele z silnikami sześciocylindrowymi oraz napędem przenoszonym na obie, a nie tylko tylną oś: benzynowy M440i oraz wysokoprężny M440d. Po raz pierwszy wszystkie wersje standardowo będą wyposażone w 8-stopniową skrzynię biegów Steptronic, z którą możemy komunikować się poprzez łopatki przy kierownicy i którą w najnowszej wersji wzbogacono między innymi o funkcję Sprint (maksymalne przyspieszenie). W przyszłym roku można spodziewać się kolejnych wersji silnikowych.

BMW 4-Series Coupe

Sercem coupe M440i jest sześciocylindrowy, rzędowy motor z dwuzwojową turbosprężarką, który produkuje maksymalnie 374 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Samochód może przedstawiać się teraz jako maszyna z systemem mild hybrid ("lekka hybryda"), wykorzystywanym do zasilania sieci pokładowej, odzyskiwania energii z hamowania, dynamicznego ruszania i przyspieszania oraz funkcji auto start/stop: jednostce spalinowej towarzyszy rozrusznik-generator o mocy 11 KM. W takim wydaniu "Czwórka" rozpędza się do setki w czasie 4,5 sekundy. Jej prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Model trafi do oficjalnej sprzedaży w październiku. Coupe będzie produkowane w zakładach BMW w Dingolfing.

Skomentuj na forumUdostępnij