Aktualności
25.05.2020

Radical SR3 XX Wysoka samoocena

Zakłady Radical Sportscars w Peterborough opuścił nowy model, wyścigowy spyder, którego przeznaczeniem jest po raz kolejny wytyczenie nowych standardów w swojej klasie. Mowa o małym spyderze SR3 XX, najnowszej ewolucji modelu, którego pierwsza generacja powstała jeszcze w 2001 roku i sprzedała się w rekordowej liczbie egzemplarzy.

Radical przy okazji każdej premiery nowej wersji SR3 podkreśla, że mamy do czynienia z najlepiej sprzedającym się, wyścigowym samochodem na świecie. Od roku 2001 po całym świecie rozeszło się blisko 1300 egzemplarzy (blisko ¾ poza Wielką Brytanią, z czego ⅓ wylądowała w USA). W ciągu ostatnich dwóch dekad zakłady Radical Sportscars wyprodukowały ponad 2,2 tysiące aut. Najnowszy SR3 XX to maszyna zaktualizowana przede wszystkim o nowoczesne technologie, które przygotowano wspólnie z AiM Technologies, pozwalające na jeszcze bardziej precyzyjne dostrajanie maszyny, monitorowanie jej osiągów i wzbogacenie doświadczeń płynących z prowadzenia.

Radical SR3 XX

Najważniejsze nowości w XX to: centralna sterująca elektryką i elektroniką, okablowanie, systemy diagnostyczne i telemetryczne, wielofunkcyjna kierownica z wyświetlaczem LCD, rozbudowana deska rozdzielcza, łącza pozwalające na podpięcie dodatkowego sprzętu, czujniki temperatury i ciśnienia opon, przeprojektowane oświetlenie w technologii LED oraz opcja instalacji szerszych foteli, zarówno w wersji jedno- jak i dwumiejscowej. Dla klientów marki przewidziano również szkolenia na terenie Europy oraz Ameryki Północnej, dzięki którym będą mogli zaznajomić się z pełnymi możliwościami SR3 XX. Tak samo, jak poprzednio samochód budowany jest na przestrzennej, stalowej ramie z aluminiowymi strefami kontrolowanego zgniotu.

Radical SR3 XX

Nabywcy SR3 XX będą mieli do wyboru dwie jednostki napędowe o czterech cylindrach: 1,3-litrowy silnik Radicala o mocy 198 KM lub 1,5-litrowy motor z rodowodem Suzuki o mocy 229 KM. Niezależnie od wyboru samochód będzie wyposażony w sekwencyjną skrzynię o sześciu biegach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Quaife. Samochód o masie tylko około 620 kilogramów z mocniejszą jednostką napędową będzie rozwijał 60 mph w czasie 3,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekroczy 235 km/h. Model można już zamawiać, a pierwsze sztuki miałyby trafić do właścicieli już w czerwcu (jego dokładna cena nie jest jeszcze znana). W najbliższy weekend SR3 XX będzie miał swoją wirtualną premierę w symulatorze rFactor 2.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje