Aktualności
11.05.2020

Toyota GR Supra Mocy przybywa

W styczniu swoje pierwsze urodziny obchodziła GR Supra, sportowe coupe ze stajni Toyoty, które ze względu na swoje pochodzenie, wygląd i rozwiązania techniczne od początku wzbudza skrajne emocje. Teraz mniej zadowoleni mogą być nawet ci, którzy mogą już cieszyć się swoimi egzemplarzami: w nowy model rocznikowy wchodzi zmodernizowana Supra.

GR Supra, na którą miłośnicy poprzednich generacji czekali długimi latami, to japońskie coupe, pod którym skrywają się niemieckie technologie. Model bazuje na najnowszym BMW Z4, od którego odróżnia się przede wszystkim karoserią. Maszyna zadebiutowała z 3-litrowym, turbodoładowanym motorem o sześciu cylindrach, z którego płynęło 340 koni mechanicznych. W styczniu tego roku do oferty na światowych rynkach dołączyła rzędowa "czwórka" o pojemności dwóch litrów i mocy 258 koni mechanicznych, a od samego początku tylko w Japonii dostępna jest 2-litrowa ewolucja o mocy 197 koni mechanicznych.

Toyota GR Supra

Teraz do akcji wkracza zmodernizowana GR Supra z silnikiem typu B58 o pojemności trzech litrów. Moc jednostki napędowej w nowym roczniku modelowym podniesiono do 387 koni mechanicznych (wzrost aż o 47 KM w porównaniu do aut z pierwszej serii). Maksymalny moment obrotowy utrzymał się na poziomie okrągłych 500 niutonometrów, które są teraz dostępne w szerszym zakresie obrotów (specyfikacja japońska, w specyfikacji USA moment obrotowy podskoczył z 495 Nm). Silnik współpracuje z automatem o ośmiu przełożeniach, który przenosi całą moc wyłącznie na tylną oś. Toyota chwali się, że przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę spadło o 0,2 sekundy do 4,1 sekundy. Jednocześnie wzrósł nieco apetyt Supry na paliwo.

Toyota GR Supra

Wśród innych nowości coupe, któremu przytyło się o dziesięć kilogramów znaleźć można między innymi dodatkowe usztywnienia komory silnika, przeprojektowane kolektory układu wydechowego, zawieszenie przeprojektowane pod kątem zwiększenia stabilności w szybkich zakrętach, przeprogramowane systemy czuwające nad stabilnością i przyczepnością oraz nowe pakiety wyposażenia opcjonalnego. A na tych, którzy w związku ze sportową Toyotą mają zupełnie inne plany czeka wyścigowa GR Supra GT4, której silnik produkuje około 435 koni mechanicznych i współpracuje z 7-stopniowym automatem. Pod wersją torową podpisuje się niemiecki oddział Toyota Motorsport, który przemianowano niedawno na Toyota Gazoo Racing Europe.

Skomentuj na forumUdostępnij