Aktualności
28.04.2020

Porsche 911 Carrera S Większy wybór

Automatyczne skrzynie biegów od lat coraz chętniej wybierane są przez zwykłych użytkowników samochodów, zwłaszcza, że technologia poszła znacznie do przodu i ku lepszemu, ale wśród nabywców aut sportowych nie maleje zapotrzebowanie na ręczne skrzynie biegów. Z myślą o takim gronie Porsche przygotowało nowy mechanizm dla modeli 911 Carrera S i 4S.

Aktualną, już ósmą generację 911, noszącą wewnętrzne oznaczenie 992, znamy od końca 2018 roku. W wydaniach Carrera S oraz Carrera 4S - pierwszy z napędem tylko tylnej osi, drugi z napędem wszystkich czterech kół - model napędzany jest 6-cylindrowym, turbodoładowanym boxerem o pojemności prawie trzech litrów, mocy 450 koni mechanicznych i momencie obrotowym 530 niutonometrów. Do tej pory silnik ten kolegował się tylko z dwusprzęgłowym automatem PDK o ośmiu przełożeniach, który w przypadku Carrery 4S pozwalał na rozwinięcie 100 km/h w czasie 3,6 sekund (3,4 sekundy z pakietem Sport Chrono).

Porsche 911 Carrera S

Teraz do oferty Porsche w zakresie 911 Carrera S oraz 911 Carrera 4S jako bezpłatna opcja na rynkach europejskich i sąsiednich dołącza ręczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach. Nowa przekładnia oferowana jest wyłącznie w połączeniu z systemem rozdziału momentu obrotowego Porsche Torque Vectoring na tylnej osi z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego oraz pakietem Sport Chrono. Z tym ostatnich dochodzą m.in. czujniki temperatury i ciśnienia ogumienia, system automatycznego podbijania obrotów silnika przy redukcji biegów, adaptacyjne poduszki silnika, tryb pracy Sport w systemie stabilizacji, zegar oraz oprogramowanie telemetryczne Porsche Track Precition App.

Porsche 911 Carrera S

Coupe Carrera S z ręczną skrzynią biegów jest o 45 kilogramów lżejsze od modelu z przekładnią PDK. Na rozwinięcie 100 km/h maszyna potrzebuje 4,2 sekund, a jej prędkość maksymalna sięga 308 km/h. Oprócz nowej skrzyni biegów do oferty 911 wchodzą opcje: systemy wspomagania kierowcy Porsche InnoDrive (adaptacyjny tempomat z przekładniami PDK, system automatycznego podnoszenia o 40 milimetrów przedniej osi Smartlift (na przykład przy zaprogramowanej na podstawie GPS pozycji podjazdu do naszego miejsca postoju), szyby z dodatkowym wyciszeniem, dodatkowe oświetlenie wnętrza oraz skórzana tapicerka w stylu 911 Turbo serii 930 z lat siedemdziesiątych, która zadebiutowała w tym roku w najnowszym 911 Turbo S.

Skomentuj na forumUdostępnij