Aktualności
16.04.2020

Volkswagen Polo GTI R5 Dokładne strojenie

Oferta oddziału Volkswagen Motorsport adresowana do prywatnych zespołów i kierowców została niedawno odświeżona o zmodernizowaną rajdówkę klasy R5 opartą na drogowym Polo GTI. W bardzo popularnej klasie niemiecka maszyna od kilku lat walczy na całym świecie w różnych mistrzostwach rajdowych z samochodami pięciu innych producentów.

Grupa R5, na potrzeby której wyprodukowano już ponad pół tysiąca samochodów sześciu różnych marek, została powołana do życia przez FIA w roku 2012. Aktualna generacja Polo GTI R5 od Volkswagena została pokazana w drugiej połowie 2017 roku i w kolejnym sezonie otrzymała homologację do startów w rajdach na całej kuli ziemskiej. Tegoroczna modernizacja modelu to odpowiedź Volkswagena na odzew ze strony kierowców i zespołów, którzy korzystają z samochodu w mistrzostwach świata, mistrzostwach Europy oraz mistrzostwach o zasięgu krajowym.

Volkswagen Polo GTI R5

Najważniejsze nowości w zmodernizowanym Polo GTI R5 sprowadzają się do przeprojektowanego, wzmocnionego podwozia i zawieszenia oraz nowego ogumienia od Pirelli. Kolejne nowości miałyby pojawić się w ciągu roku, ale rozwój auta stoi na razie pod znakiem zapytania z powodu epidemii koronawirusa i odwołanych rajdów. Rajdowe mistrzostwa świata zostały przerwane po trzech rundach w styczniu, lutym i marcu: rundy zaplanowane na kwiecień, maj i czerwiec mają obecnie status przełożonych w czasie na bliżej nieokreślony termin. Rajdowe mistrzostwa Europy mają rozpocząć się dopiero w czerwcu od Rajdu Polski, o ile impreza nie zostanie również przełożona lub całkowicie odwołana.

Volkswagen Polo GTI R5

Rajdowe Polo GTI R5 napędzane jest 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra, mocy 272 koni mechanicznych i momencie obrotowym 400 niutonometrów. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez sekwencyjną skrzynię o pięciu biegach, a samochód waży 1230 kilogramów. Pozostałe samochody rajdowe klasy R5, homologowane do mistrzostw świata, wyszły z zakładów Citroena, Forda, Hyundai'a, Peugeota oraz Skody, do których wkrótce miałaby dołączyć również Toyota. Do końca 2019 roku samochód Volkswagena zarejestrował ponad 75 zwycięstw i 125 wizyt na podium.

Skomentuj na forumUdostępnij