Aktualności
20.03.2020

Bugatti Chiron Pur Sport Szybkie zakręty

W lutym Bugatti wyprodukowało Chirona numer 250 i tym samym osiągnęło półmetek w produkcji zaplanowanej na 500 egzemplarzy. Dziś zakłady marki w Molsheim wzorem wielu innych zostały zamknięte z powodu epidemii koronawirusa, a we wtorek stały się sceną dla premiery nowego Chirona Pur Sport, którą przeprowadzono wyłącznie za pośrednictwem Internetu.

Chiron Pur Sport oryginalnie miał zadebiutować na salonie samochodowym w Genewie, który w tym roku nie odbędzie się w ogóle (z powodu epidemii wystawę odwołano na kilka dni przed rozpoczęciem). Zamiast tego maszynę prosto z Molshiem przedstawił światu online prezes marki, Stephan Winkelmann. Czym jest Pur Sport? To kolejny etap rozwoju Chirona po specyfikacjach Sport oraz Super Sport 300+ (prototyp w zeszłym roku przekroczył 490 km/h), którego głównym zainteresowaniem są kręte zakręty, a nie długie proste. To odpowiedź na nowe potrzeby klientów, które do tej pory nie były zaspokojone.

Bugatti Chiron Pur Sport

W związku z nowymi obowiązkami Chiron Pur Sport przyjął nowe odzienie z powiększonymi wlotami powietrza i splitterem z przodu, wentylowanymi nadkolami oraz nieruchomym skrzydłem z tyłu w miejscu ruchomego, sterowanego hydraulicznie płata. Nowe są również lekkie felgi z opcjonalnymi łopatkami, które redukują zawirowania powietrza, elementy układu hamulcowego, końcówki wydechu wyprodukowane z tytanu na drodze druku 3D oraz przeprojektowane zawieszenie ze znacznie twardszymi sprężynami. Kabinę coupe wyścielono lekką Alcantarą. Wszystkie zmiany doprowadziły do tego, że Pur Sport jest lżejszy od zwykłego Chirona o pięćdziesiąt kilogramów.

Bugatti Chiron Pur Sport

Poczwórnie turbodoładowanie, 8-litrowe W16 kręci się w Pur Sportcie do 6,9 zamiast 6,7 tysięcy obrotów na minutę i generuje do 1500 koni mechanicznych oraz 1600 niutonometrów. Silnik wprawia w ruch cztery koła i współpracuje z nową, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, w której znacząco skrócono każde z przełożeń. Efekt: setka w zaledwie 2,3 sekundy i elastyczność w próbie 60-120 km/h nawet o dwie sekundy lepsza od zwykłego Chirona! Oraz nowy tryb jazdy Sport+, pozwalający na większe uślizgi. Ceną takich osiągów jest prędkość maksymalna, którą ograniczono do 350 kilometrów na godzinę. Bugatti zamierza zbudować tylko 60 egzemplarzy Chirona Pur Sport. Każdy z nich będzie kosztował co najmniej trzy miliony euro plus lokalne podatki i opłaty (według aktualnych kursów to równowartość około 13,5 milionów euro).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje