Aktualności
12.03.2020

Mercedes-AMG GT4 Trzeci sezon

Stajnię marki Mercedes-AMG opuściła kolejna wyścigowa bestia, która wyjedzie wkrótce na tory całego świata. Tym razem chodzi o maszynę o stosunkowo łagodnym uosobieniu: to zmodernizowane coupe GT4, samochód przygotowany w ramach programu Mercedesa skierowanego do prywatnych kierowców i zespołów, który funkcjonuje już od ponad dziesięciu lat.

Model GT4 to najmłodsze auto przygotowane w ramach przedsięwzięcia Customer Racing Programme. Maszynę pokazano w połowie 2017 roku, a jej pierwszym sezonem startów w rękach prywatnych zespołów i kierowców był sezon 2018. Zakład z Affalterbach wylicza, że od momentu debiutu model klasy GT4 wystartował w 363 wyścigach, 137 razy wspiął się na podium, odniósł 151 zwycięstw klasowych i 53 wygrane w klasyfikacji generalnej. Po całym świecie rozeszło się w tym czasie ponad 120 egzemplarzy. W tym roku do akcji wkroczy zmodernizowane GT4, które dziedziczy część rozwiązań po modelu GT3, który przeszedł modernizację kilka miesięcy temu.

Mercedes-AMG GT4

Wśród najważniejszych poprawek konstruktorzy GT4 wskazują lepsze chłodzenie hamulców, zmniejszone zużycie elementów układu hamulcowego, lepsze chłodzenie jednostki napędowej, nowe światła z przodu i z tyłu w technologii LED prosto z modelu GT3, elementy tylnego zawieszenia z GT3 oraz po raz kolejny wzmocnione elementy odpowiadające za bezpieczeństwo (stalowa klatka bezpieczeństwa, kubełkowy fotel z włókien węglowych, wzmocnienia z włókien węglowych, regulowany układ ABS, regulowana kontrola trakcji i inne). Większość modyfikacji będzie można wprowadzić w egzemplarzach pierwszej serii.

Mercedes-AMG GT4

Do napędu GT4 służy niezmiennie podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów (GT3 zasila wolnossące V8 o pojemności 6,2 litra). W zależności od przepisów danej serii wyścigowej jednostka rozwija do 476 koni mechanicznych i 630 niutonometrów, a samochód waży niecałe 1390 kilogramów, co przekłada się na niecałe cztery sekundy w sprincie od zera do stu kilometrów na godzinę i prędkość maksymalną w okolicach 250 km/h. Napęd przenoszony jest na tył poprzez sekwencyjną skrzynię o sześciu biegach z regulowanym mechanizmem różnicowym. Maszynę można już zamawiać. Cena: 209 tysięcy euro plus VAT i pozostałe opłaty (aktualnie to równowartość ponad 910 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij