Aktualności
11.03.2020

Mercedes-AMG GLA 45 Zdobyte umiejętności

Czwarta generacja kompaktowych Mercedesów klasy A oraz jej pochodnych staje się coraz bardziej kompletna. Najnowszym elementem układanki obejmującej hatchbacki, limuzyny, kombi oraz crossovery jest usportowiony GLA 45, model przedstawiający się pod marką Mercedes-AMG i promowany jako pojazd dopasowany do każdego stylu życia.

Zupełnie nowa generacja klasy A miała swoją premierę przeszło dwa lata temu, a latem ubiegłego roku poznaliśmy nowego hatchbacka A 45 oraz nową limuzynę CLA 45. Tegoroczne GLA 45 to usportowiony crossover, który od zwykłego GLA będzie odróżniał się jak zwykle osłoną chłodnicy, zderzakami, felgami, nowymi końcówkami wydechu oraz pakietem aerodynamicznym, obejmującym między innymi przedni splitter, niewielkie lotki na przednich nadkolach, tylny spoiler oraz zminiaturyzowany dyfuzor z tyłu. W środku: spłaszczona od dołu, wielofunkcyjna kierownica, cyfrowa deska rozdzielcza, a za dopłatą sportowe fotele AMG Performance.

Mercedes-AMG GLA 45

Pod maskę GLA 45 trafiła dobrze znana, czterocylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności dwóch litrów. To najmocniejszy tego typu silnik w seryjnej produkcji na świecie. Już w bazowej wersji wyciśnięto z niego 387 koni mechanicznych oraz 475 niutonometrów. Decydując się na model GLA 45 S dostaniemy jeszcze więcej: 400 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów! W każdym przypadku napęd jest przekazywany na obie osie w systemie AMG Performance 4Matic+ z pomocą 8-stopniowej, automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów AMG SpeedShift DCT 8G oraz nowym mechanizmem różnicowym tylnej osi z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi.

Mercedes-AMG GLA 45

Nad odpowiednim rozdziałem mocy pomiędzy poszczególne koła tylne koła będzie panować system AMG Torque Control, a w razie potrzeby szybkiego startu kierowcę wesprze system Race Start. Zwykły GLA 45 będzie w stanie pokonać 100 km/h już po 4,4 sekundach, a jego prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 km/h. GLA 45 S: setka w 4,3 sekundy i maksymalnie 270 km/h. Na wyposażeniu modelu znajdzie się m.in. adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, układ hamulcowy z powiększonymi tarczami oraz układ AMG Dynamic Select, pozwalający na wybór jednego z kilku trybów jazdy (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Race w przypadku GLA 45 S).

Skomentuj na forumUdostępnij