Aktualności
05.03.2020

Porsche 911 Turbo S Zdecydowanie nowe

Od kilku lat Porsche na powtarzające się pytania o elektryczne 911 odpowiada stanowczymi zaprzeczeniami, ale nie ukrywa, że już w obecnej generacji klasyczne coupe może stać się hybrydą i jednocześnie najmocniejszą ewolucją w swojej historii. Zanim jednak do tego dojdzie pozycję głowy rodziny zajmować będzie zupełnie nowe 911 Turbo S.

911 Turbo, nieustannie modernizowane, doskonalone, wzmacniane, przyspieszane i uczone dobrych manier, figuruje w ofercie Porsche od 1975 roku, w którym siało spustoszenie za sprawą 260 KM. Pod koniec 2018 roku poznaliśmy nową, już ósmą generację modelu 911, serię 992, która do tej pory rozrosła się o coupe i kabriolety w specyfikacjach Carrera, Carrera S, Carrera 4 oraz Carrera 4S. W tym miesiącu marka ze Stuttgartu odsłoniła topowe 911, które wejdzie do masowej produkcji bez limitów: Turbo S. Jego poprzednik pojawił się prawie siedem lat temu i dysponował mocą 560 koni mechanicznych płynącą z 3,8-litrowego, turbodoładowanego boxera (580 po modernizacji).

Porsche 911 Turbo S

Zupełnie nowe 911 Turbo S po raz kolejny może pochwalić się boxerem o pojemności 3,8 litra z dwiema turbosprężarkami o zmiennej geometrii, który upchnięto za tylną osią, ale Porsche podkreśla, że jednostkę opracowano niemal od zera. Maszyna, która debiutuje od razu jako coupe oraz kabriolet, dysponuje mocą aż 650 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym aż 800 niutonometrów. Napęd na wszystkie cztery koła - do 500 Nm na przedniej osi - przenosi właściwa tylko modelowi Turbo S dwusprzęgłowa przekładnia PDK o ośmiu biegach. Osiągi: od zera do 100 km/h w 2,7 sekundy, od zera do 200 km/h w 8,9 sekundy (o całą sekundę szybciej od poprzednika) i maksymalnie 330 kilometrów na godzinę!

Porsche 911 Turbo S

Nowe Turbo S będzie jeszcze szersze, niż do tej pory (powiększony rozstaw kół o 42 milimetry z przodu i 10 milimetrów z tyłu, poszerzone nadkola), a jego sylwetkę podkreśli wielkie skrzydło z tyłu oraz po raz pierwszy koła z ogumieniem w różnym rozmiarze na 20-calowych felgach z przodu i 21-calowych z tyłu. Standardem będzie m.in. adaptacyjne zawieszenie, adaptacyjne przednie światła LED matrix, pakiet Sport Chrono z fabryczną aplikacją telemetryczną Porsche Track Precision, nagłośnienie Bose oraz fotele z tapicerką nawiązującą do pierwszego Porsche 911 Turbo generacji 930. Ceny coupe na terenie Niemiec, wliczając lokalny VAT i opłaty będą startować od około 216 tysięcy euro, kabriolet: od 230 tysięcy euro (aktualnie to okolice 930-990 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij