Aktualności
05.03.2020

BMW Concept i4 Zapowiedź jutra

Można powiedzieć, że pierwszy etap elektrycznej ofensywy BMW i budowy submarki dobiega końca: sportowy, hybrydowy model i8 doczeka się końca produkcji już w kwietniu, a na rynku zostanie tylko małe i3. W najbliższej przyszłości pod szyldem BMW i zobaczymy między innymi pełnowymiarowego SUV'a oraz limuzynę serii 4, którą już dziś zwiastuje koncept.

Obecnie pod cyfrą 4 w katalogu BMW ukrywają się coupe, kabriolet oraz 4-drzwiowa limuzyna Grand Coupe. Elektryczne i4 będzie kolejnym Grand Coupe, czyli limuzyną z dwiema parami drzwi z leniwie opadającą linią dachu, od której wzrok odciągają aerodynamiczne felgi oraz przerośnięta atrapa chłodnicy, podobna do konceptu coupe serii 4, który pokazano w ubiegłym roku. Można śmiało założyć, że w najbliższej przyszłości tym podobne rozwiązania pojawią się w innych modelach ze stajni BMW i że nie ma już od nich odwrotu. W elektrycznym i4 atrapa chłodnicy nie przepuszcza powietrza i służy przede wszystkim do ukrycia różnego rodzaju czujników.

BMW Concept i4

Przy okazji premiery konceptu BMW przeprojektowało swoje logo, które współgra z niebieskimi detalami nadwozia. W środku przed kierowcą umieszczono panoramiczny, zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display z nowym systemem operacyjnym, poprzez który mamy sterować większością funkcji auta. Pojazd, który może pracować w jednym z kilku trybów jazdy - Core, Sport lub Efficient - wyróżnia się również dźwiękami, które towarzyszyć będą kierowcy i pasażerom podczas otwierania drzwi czy uruchamiania silnika. Ścieżki dźwiękowe, określane mianem BMW IconicSounds Electric, powstały ze współpracy z Hansem Zimmerem, słynnym kompozytorem z Niemiec, który ma na koncie między innymi Oscara za muzykę do filmu "Król lew".

BMW Concept i4

Koncepcyjne i4 jest zapowiedzią modelu drogowego, który ma być gotowy już w przyszłym roku. BMW zapowiada, że elektryczna "Czwórka" będzie dysponować mocą 530 koni mechanicznych, a na jej pokładzie znajdzie się paczka baterii o masie około 550 kilogramów i pojemności około 80 kilowatogodzin. Samochód ma rozpędzać się do setki w czasie około czterech sekund, osiągać prędkość maksymalną ponad 200 kilometrów na godzinę i legitymować się zasięgiem do 600 kilometrów (według norm WLTP). Uruchomienie produkcji i4 w zakładach w Monachium pochłonie w sumie sumę około dwustu milionów euro.

Skomentuj na forumUdostępnij