Aktualności
28.02.2020

KTM X-Bow GT2 Uzbrojony po zęby

Zupełnie nowa grupa ścigaczy klasy GT2, której start spowolniły nieco zmniejszone zainteresowanie producentów oraz trudności w dopasowaniu jej do istniejących już serii, ma wjechać w tym roku na właściwą drogę. Maszyny GT2 mają przebić się do pierwszych zawodów rządzonych przez grupę GT3, a ich liczebność ma zwiększyć KTM.

Rodzące się w bólach, zupełnie nowe GT2 to pomysł SRO Motorsports Group, które stoi za organizacją mistrzostw o zasięgu światowym i globalnym dla samochodów klasy GT3 oraz GT4 (między innymi GT World Challenge, Intercontinental GT Challenge i GT4 European Series). Do tej pory w grupie GT2 znalazło się Audi oraz Porsche, do którego miał dołączyć także McLaren. Brytyjska marka wycofała się jednak z projektu i nie wiadomo czy w ogóle w grupie GT2 się pojawi. Teraz swoją obecność zgłasza ktoś zupełnie inny: austriacki KTM, znany przede wszystkim z motocykli, który od kilkunastu lat produkuje również sportowe auto, model X-Bow.

KTM X-Bow GT2

Najmłodsze dziecko oddziału KTM Sportcar to X-Bow GT2, super sportowe coupe, które już na pierwszy rzut oka pokazuje, że ze zwykłym X-Bow'em ma niewiele wspólnego. Maszyna zbudowana na węglowym kadłubie ma ważyć tylko około 1000 kilogramów i korzystać z umieszczonej centralnie jednostki napędowej prosto od Audi Sport. Mowa o najnowszej ewolucji pięciocylindrowego motoru o pojemności 2,5 litra. Silnik ma dostarczać ponad 600 koni mechanicznych, co oznacza, że na każdy koń mechaniczny będą przypadały niespełna dwa kilogramy! Brzmi obiecująco, ale na torze auto z pewnością będzie stłamszone (osiągi między różnymi modelami różnych marek wyrównywać będą przepisy Balance Of Performance).

KTM X-Bow GT2

X-Bow GT2 powstaje między innymi dzięki współpracy z niemieckim Reiter Engineering, a już w tym roku gotowe do wzięcia ma być pierwsze dwadzieścia egzemplarzy (debiut torowy przewidziano na jesień). Oprócz modelu GT2 zakłady KTM pracują nad kolejnymi poprawkami torowego X-Bow GT4 oraz zupełnie nowym X-Bow GTX o mocy około 500 koni mechanicznych, który przygotowywany jest na potrzeby lokalnych pucharów dla samochodów GT (24h Series, GT Open, DMV-GTX, Nürburgring Langstrecken). W przyszłym roku GTX ma być bohaterem własnego pucharu wyścigowego. SRO Motorsports Group zaplanowało, że w sezonie 2020 samochody GT2 zadebiutują w serii GT Sports Club Europe.

Skomentuj na forumUdostępnij