Aktualności
20.02.2020

SCG 004C Ożywiona materia

Dwa dni temu swoje dziewicze kilometry na włoskiej pętli Cremona Circuit pokonał pierwszy egzemplarz wyścigowego coupe 004C produkcji SCG. Następca modelu 003C, który znamy m.in. z 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu pójdzie wkrótce w ślady swojego poprzednika, a plany na jego przyszłość są znacznie większe: pełna homologacja GT3 oraz rywalizacja globalna.

Model 004C, a obok niego drogowe odmiany 004S oraz 004SC, przygotowywane są od ponad trzech lat. Scuderia Cameron Glickenhaus w ramach ambitnego projektu po raz kolejny współpracuje z włoskim Podium Advanced Technologies, z którym związało się w 2011 roku przy okazji hybrydyzacji układu napędowego torowego P4/5 Competizione oraz włoskim Autotecnica Motori. Coupe 004 będzie zawdzięczało modelowi 003 stosunkowo niewiele, choć bez trudu odnajdziemy kilka podobieństw. To zupełnie nowa, odmienna konstrukcja opracowana na nowym podwoziu z nową jednostką napędową. Ze szczególnym wskazaniem na nietypową aranżację wnętrza, w którym kierowca będzie siedział po środku.

SCG 004C

Najnowsze dzieło SCG zbudowane jest na węglowym kadłubie, a do jego napędu zaprzęgnięte jest wolnossące V8, które oparto na jednostce LT4 od General Motors (w 003C wykorzystano podwójnie turbodoładowane V6 pochodzące od Hondy). W drogowych 004S oraz 004CS mają pojawić się zmodyfikowane LT4 ze sprężarką, w tym pierwszym o mocy około 660 KM, w drugim nawet 860 koni mechanicznych. Na pierwsze testy pierwszy egzemplarz 004C wybrał się nieco wybrakowany: bez kompletnego oświetlenia czy wykończenia kabiny, a pierwsze okrążenia celowo zaliczył bez aktywnej kontroli trakcji oraz ABS'u. Tylko w pierwszym dniu przejechano na Cremonie 99 okrążeń i dorównano tempem 003C. Kolejnym etapem testów będzie 30-godzinna próba z myślą o przygotowaniu do wyścigów długodystansowych.

SCG 004C

SCG 004C miałoby wystartować już w tym roku w klasie SPX w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, który zaplanowano na przedostatni weekend maja. Samochód ma być docelowo homologowany w klasach GT3 oraz GT4, z którymi wiąże się uruchomienie produkcji seryjnej na dużą skalę (003C takiej homologacji nigdy się nie doczekało, m.in. z powodu zbudowania tylko kilku sztuk drogowych). Maszyny tego typu w liczbie do 50 egzemplarzy rocznie mają być produkowane w nowej fabryce SCG w Connecticut w USA (aktualnie większość pojedynczych maszyn budowana jest ręcznie we Włoszech). Kolejnym etapem ekspansji SCG będzie coupe 007, które ma wystartować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Skomentuj na forumUdostępnij