Aktualności
18.02.2020

Racing Point RP20 Różowy strumyk

Zespół Racing Point wkracza w drugi, pełny rok swojej działalności w mistrzostwach świata Formuły 1. Drugi i ostatni: już za kilkanaście miesięcy formacja, która powstała w połowie 2018 roku po przejęciu Force India ma przeobrazić się w fabryczny zespół Aston Martina. W aktualnym sezonie Racing Point wystawi do walki bolid o oznaczeniu RP20.

Za całym zamieszaniem stoi brytyjskie konsorcjum Racing Point, którego jednym z założycieli jest Lawrence Stroll, kanadyjski miliarder i ojciec Lance'a Stolla, który jako kierowca debiutował w Formule 1 trzy lata temu. Racing Point w połowie 2018 roku włączyło do swoich zdobyczy bankrutujące Force India, a w tym roku nabyło udziały w brytyjskim Aston Martinie. Z końcem obecnego sezonu Aston Martin zakończy w mistrzostwach świata Formuły 1 współpracę z Red Bullem i na mocy nowych udziałowców w sezonie 2021 pojawi się z własną drużyną. Racing Point zakończyło sezon 2019 na miejscu siódmym w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Racing Point RP20

Najnowsza maszyna Racing Point jest ewolucją zeszłorocznego bolidu. Z prostego powodu: zmiany w przepisach technicznych są w tym roku symboliczne, a na sezon 2021 każdy będzie musiał zaprojektować zupełnie nowe samochody. RP20 będzie zasilane układem napędowym Mercedesa, z którego oprócz fabrycznego zespołu korzysta również Williams. Od kilku lat obowiązuje hybrydowa formuła z turbodoładowanymi silnikami spalinowymi w układzie V6 o pojemności 1,6 litra, systemami odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania oraz cieplej z układu wydechowego, litowo-jonowymi bateriami oraz skrzyniami biegów o ośmiu przełożeniach, które wysyłają moc tylko na tylne koła. Każdy bolid Formuły 1 musi ważyć bez paliwa co najmniej 745 kilogramów. Moc najmocniejszych maszyn przekracza 1000 KM!

Racing Point RP20

W sezonie 2019 miejsce w Racing Point mają zapewnione 30-letni Sergio Perez z Meksyku oraz 21-letni Lance Stroll z Kanady. Perez debiutował w Formule 1 w roku 2011 w Sauberze, w 2013 roku znalazł się w McLarenie, a od 2014 roku jeździł dla Force India. W minionym sezonie zajął miejsce dziesiąte w klasyfikacji generalnej konstruktorów, a jego najlepszymi występami były miejsca szóste w Azerbejdżanie oraz Belgii. Stroll dołączył do Formuły 1 w sezonie 2017 za kierownicą Williamsa, a w ubiegłym roku przesiadł się do Racing Point. Sezon zakończył na miejscu piętnastym, a jego najlepszym wynikiem było miejsce czwarte w deszczowym Grand Prix Niemiec.

Racing Point RP20

Aktualizacja 20.02.2020 / Maszyna, którą Racing Point pokazało na swojej oficjalnej prezentacji nie była nowym bolidem na sezon 2020, ale zmodyfikowanym, zeszłorocznym pojazdem w nowym malowaniu. Właściwe RP20 zobaczyliśmy dopiero na przedsezonowych testach w Hiszpanii, na których bolid wywołał niemałe poruszenie. Powód? Odejście od rozwiązań znanych z jego poprzednika i uderzające podobieństwo do zeszłorocznego samochodu Mercedesa, który pozwolił na zdobycie obu tytułów mistrzów świata. Zespół z Silverstone nie ukrywa, że skopiował to, co sprawdzało się w ubiegłym roku u rywali, a jego związek z Mercedesem, który dostarcza jednostki napędowe pozwala spekulować, że za narodzinami "różowego Mercedesa" kryje się coś więcej.

GP Australii anulowane

Aktualizacja 13.03.2020 / W czwartek przed zaplanowanym na 15 marca GP Australii, które miało otworzyć nowy, złożony z rekordowej liczby dwudziestu dwóch rund sezon Formuły 1, z wyścigu wycofał się McLaren. U jednego z członków brytyjskiej formacji wykryto obecność koronowirusa SARS-CoV-2. Już wcześniej z powodu światowej epidemii odwołano GP Chin (19 kwietnia), a GP Bahrajnu (22 marca) zostało zaplanowane jako impreza bez kibiców. Kilkanaście godzin później podjęto decyzję o odwołaniu wyścigu w Australii, a w kolejnej dobie zawieszono również organizację wyścigu w Bahrajnie oraz pierwszego w historii GP Wietnamu (5 kwietnia). Nowy sezon Formuły 1 miałby wystartować w najlepszym przypadku na początku maja od GP Holandii (3 maja), które wróciło do kalendarza mistrzostw świata po 35 latach przerwy. Nie wiadomo czy i kiedy odbędą się wyścigi w Australii, Bahrajnie, Wietnamie i Chinach, a w zależności od rozwoju epidemii mogą zostać podjęte decyzje o odwołaniu kolejnych grand prix.

GP Monako anulowane

Aktualizacja 19.03.2020 / Światowa pandemia koronawirusa doprowadziła do podjęcia kolejnych decyzji, których skutki obejmą najbliższe miesiące i lata. Typowa, letnia przerwa w mistrzostwach świata, trwająca dwa tygodnie na przełomie lipca i sierpnia została zmieniona na trzy tygodnie uśpienia na przełomie marca i kwietnia, po czym należy spodziewać się wyścigów w środku lata. We Włoszech, które na epidemii ucierpiały dotychczas najbardziej, swoje fabryki i zakłady, w tym dział sportowy, zamknęło między innymi Ferrari. Dziś podjęto jednogłośną decyzję o przesunięciu wielkiej zmiany przepisów i wprowadzeniu zupełnie nowych bolidów z sezonu 2021 na sezon 2022. Jednocześnie przyjęto, że aktualne regulacje techniczne będą obowiązywać również w sezonie 2021. Z kalendarza zniknęły wyścigi majowe. Grand prix w Hiszpanii oraz Holandii poszukują nowych terminów. GP Monako zostało odwołane całkowicie: po raz pierwszy od 1954 roku Formuła 1 w ogóle nie zagości na ulicach śródziemnomorskiego królestwa.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje