Aktualności
13.02.2020

Red Bull RB16 Ruchy rozgrzewające

Red Bull Racing wyprowadził na świeże powietrze swoją nową maszynę, bolid RB16. Samochód Formuły 1 wyjechał na pętlę Silverstone z okazji dnia filmowego, w trakcie którego dozwolone jest pokonanie maksymalnie stu kilometrów na specjalnie przygotowanym ogumieniu. W przyszłym tygodniu RB16 wyjedzie na pierwsze próby podczas oficjalnych dni testowych w Hiszpanii.

Red Bull Racing dominował w Formule 1 do końca ery widlastych ósemek, w trakcie której zdobył cztery tytuły mistrzów świata konstruktorów i cztery kierowców. W ostatnich trzech latach zespół lądował na miejscu trzecim w klasyfikacji generalnej, co miało swoje szczególne znaczenie w sezonie 2019, w którym po kilkunastu latach współpracy z Renaultem przesiadł się na jednostki napędowe Hondy. Tegoroczna maszyna RB16 jest ewolucją zeszłorocznego bolidu: zmian technicznych w regulaminie mistrzostw świata nie ma w tym sezonie wiele, a największa rewolucja technologiczna i zupełnie nowe bolidy pojawią się już w sezonie 2021.

Red Bull RB16

Drugi rok z rzędu Red Bull będzie zacieśniał współpracę z Hondą, której jednostki zasilają również bolidy siostrzanego AlphaTauri (wcześnie znanego jako Toro Rosso). Według reguł obowiązujących od sezonu 2014 są to hybrydowe układy napędowe z 1,6-litrowymi, turbodoładowanymi silnikami spalinowymi w układzie V6, systemami odzyskiwania energii kinetycznej MGU-K i cieplnej MGU-H oraz bateriami. System MGU-K zapewnia dodatkowe 163 KM mocy, a system MGU-H wspomaga między innymi pracę turbosprężarki. Moc całego układu napędowego pozostaje tajemnicą konstruktorów. Mówi się, że w najbardziej sprzyjających warunkach dzisiejsze bolidy Formuły 1 przekraczają znacznie 1000 koni mechanicznych.

Red Bull RB16

Piąty rok z rzędu dla Red Bulla jeździć będzie 22-letni Max Verstappen z Belgii, razem z którym duet tworzyć będzie 23-letni Alexander Albon z korzeniami sięgającymi Tajlandii. Verstappen w ubiegłym roku wygrał w trzech grand prix, dziewięć razy stawał na podium i uplasował się na miejscu trzecim w klasyfikacji generalnej kierowców. Albon w sezonie 2019 zadebiutował w Formule 1 w ekipie Toro Rosso, a w drugiej połowie sezonu został przeniesiony na stałe do Red Bulla. Rywalizację zakończył na miejscu ósmym w klasyfikacji generalnej, a jego najlepszym występem było czwarte miejsce w Japonii. Po raz ostatni partnerem i sponsorem tytularnym zespołu będzie Aston Martin, który wkrótce wkroczy do Formuły 1 pod własnym szyldem po połączeniu się z Racing Point.

GP Australii anulowane

Aktualizacja 13.03.2020 / W czwartek przed zaplanowanym na 15 marca GP Australii, które miało otworzyć nowy, złożony z rekordowej liczby dwudziestu dwóch rund sezon Formuły 1, z wyścigu wycofał się McLaren. U jednego z członków brytyjskiej formacji wykryto obecność koronowirusa SARS-CoV-2. Już wcześniej z powodu światowej epidemii odwołano GP Chin (19 kwietnia), a GP Bahrajnu (22 marca) zostało zaplanowane jako impreza bez kibiców. Kilkanaście godzin później podjęto decyzję o odwołaniu wyścigu w Australii, a w kolejnej dobie zawieszono również organizację wyścigu w Bahrajnie oraz pierwszego w historii GP Wietnamu (5 kwietnia). Nowy sezon Formuły 1 miałby wystartować w najlepszym przypadku na początku maja od GP Holandii (3 maja), które wróciło do kalendarza mistrzostw świata po 35 latach przerwy. Nie wiadomo czy i kiedy odbędą się wyścigi w Australii, Bahrajnie, Wietnamie i Chinach, a w zależności od rozwoju epidemii mogą zostać podjęte decyzje o odwołaniu kolejnych grand prix.

GP Monako anulowane

Aktualizacja 19.03.2020 / Światowa pandemia koronawirusa doprowadziła do podjęcia kolejnych decyzji, których skutki obejmą najbliższe miesiące i lata. Typowa, letnia przerwa w mistrzostwach świata, trwająca dwa tygodnie na przełomie lipca i sierpnia została zmieniona na trzy tygodnie uśpienia na przełomie marca i kwietnia, po czym należy spodziewać się wyścigów w środku lata. We Włoszech, które na epidemii ucierpiały dotychczas najbardziej, swoje fabryki i zakłady, w tym dział sportowy, zamknęło między innymi Ferrari. Dziś podjęto jednogłośną decyzję o przesunięciu wielkiej zmiany przepisów i wprowadzeniu zupełnie nowych bolidów z sezonu 2021 na sezon 2022. Jednocześnie przyjęto, że aktualne regulacje techniczne będą obowiązywać również w sezonie 2021. Z kalendarza zniknęły wyścigi majowe. Grand prix w Hiszpanii oraz Holandii poszukują nowych terminów. GP Monako zostało odwołane całkowicie: po raz pierwszy od 1954 roku Formuła 1 w ogóle nie zagości na ulicach śródziemnomorskiego królestwa.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje