Aktualności
11.02.2020

Ferrari SF1000 Tysiąc grand prix

Zaczęło się! Zespół Ferrari jako pierwszy wytoczył z ukrycia swój nowy bolid na kolejny sezon mistrzostw świata Formuły 1. Maszyna o oznaczeniu SF1000 zadebiutowała podczas uroczystości w teatrze w Reggio Emilia, na którą trafiła również ubiegłoroczna maszyna oraz drogowe supercoupe SF90 Stradale z hybrydowym układem napędowym o mocy około tysiąca koni mechanicznych.

Sezon 2020 jest ostatnim sezonem przed wielkimi zmianami, dlatego też wynikających z regulaminu zmian między zeszłorocznymi, a tegorocznymi bolidami nie ma pozornie zbyt wielu. Najważniejsze, techniczne zmiany w przepisach to ograniczenie elementów metalowych w przednim skrzydle, dodanie "płetwy" z numerem kierowcy na pokrywie silnika, ograniczenie ilości paliwa cyrkulującego poza zbiornikiem paliwa, ograniczenie liczby elementów, które mogą powstać poza macierzystą fabryką oraz zwiększenie limitu MGU-K na sezon z dwóch do trzech. Nowe Ferrari SF1000 - wewnętrzne oznaczenie 671 - zawdzięcza swoją nazwę granicy tysiąca wyścigów grand prix, którą włoski zespół przekroczy w tym roku (według kalkulacji Ferrari będzie to GP Kanady). Bolid jest oczywiście czerwony.

Ferrari SF1000

Autorski układ napędowy SF1000 to konstrukcja rozwijana nieprzerwanie od sezonu 2014, kiedy to do użytku weszły hybrydowe układy z turbodoładowanymi silnikami V6 o pojemności 1,6 litra, systemami energii kinetycznej MGU-K (Motor Generator Unit-Kinetic) i cieplnej MGU-H (Motor Generator Unit-Heat) oraz bateriami przechowującymi 4 MJ energii. Silnik spalinowy współpracuje z 8-stopniową skrzynią biegów i kręci się do piętnastu tysięcy obrotów na minutę, a cały układ napędowy może dostarczać maksymalnie nawet ponad 1000 koni mechanicznych (w tym maksymalnie 163 KM z MGU-K). Wśród największych różnic między SF90, a SF1000 twórcy wyróżniają koncepcję aerodynamiczną, turbosprężarkę, systemy odzyskiwania energii, nowe paliwo oraz upakowanie układu napędowego (typ 065). Z silników Ferrari po raz kolejny korzystać będą również zespoły Alfa Romeo oraz Haas, który wizualizacje swojego nowego bolidu pokazał kilka dni temu.

Ferrari SF1000

Dla zespołu Ferrari po raz drugie z rzędu jeździć będą 32-letni Sebastian Vettel z Niemiec (4-krotny mistrz świata, 3-krotny wicemistrz) oraz 22-letni Charles Leclerc z Monaco. Vettel startuje w Formule 1 od sezonu 2007, od którego zwyciężył w 53 wyścigach grand prix. W minionym sezonie Niemiec wygrał tylko w jednym wyścigu, stawał dziewięć razy na podium i zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców. Leclerc, mistrz świata Formuły 2 w sezonie 2017, zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2018 w sezonie Alfy Romeo i już ubiegłym roku jeździł dla Ferrari. W ubiegłym roku Leclerc zwyciężył w dwóch wyścigach, dziesięć razy stawał na podium i zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców. Przez trzy ostatnie sezon zespół Ferrari zajmował drugie miejsca w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Ferrari SF1000

Na nadchodzący sezon mistrzostw świata Formuły 1 zaplanowano rekordową liczbę aż dwudziestu dwóch wyścigów: od Grand Prix Australii w dniu piętnastym marca po Grand Prix Abu Dhabi w dniu dwudziestym dziewiątym listopada, a w międzyczasie między innymi powrót GP Holandii na przebudowanej pętli Zandvoort oraz pierwsze w historii GP Wietnamu na ulicznym torze w Hanoi. Jeszcze w tym miesiącu w Barcelonie będą miały miejsce dwie sesje przedsezonowych testów: pierwsza w dniach 19-21 lutego, druga w dniach 26-28 lutego.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje