Aktualności
16.01.2020

Porsche 718 GTS 4.0 Duża pojemność

Porsche z rodziny 718 w specyfikacji GTS, w której zadebiutowały jesienią 2017 roku przeskoczyły na wyższy poziom i ruszyły w kierunku pokazanych w połowie ubiegłego roku modeli Spyder oraz 718 Cayman GT4. Dla każdego, dla którego rozmiar ma znaczenie oznacza to, że za plecami kierowcy i pasażera pracować będą silniki o pojemności czterech litrów.

Do tej pory modele 718 w sportowym wydaniu GTS znane były z 4-cylindrowych silników o pojemności 2,5 litra i mocy 365 koni mechanicznych. W tym roku seria 718 przeskakuje na wersję GTS 4.0, w której pracuje sześciocylindrowy boxer o pojemności czterech litrów rodem z większego 911. Jednostkę, noszącą szereg rozwiązań właściwych tylko dla serii 718, połączono z ręczną skrzynią o sześciu biegach, która wysyła moc wyłącznie na tylną oś, oraz sportowym układem wydechowym zaadoptowanym z 718 Spydera oraz 718 Caymana GT4. Tylko to tworzy maszynę o zupełnie nowym charakterze.

Porsche 718 GTS 4.0

Razem z nowym silnikiem w dwuosobowych 718 idzie okrągłe 400 koni mechanicznych, które budzi się przy siedmiu tysiącach obrotów na minutę oraz 420 niutonometrów. Niezależnie od wersji nadwoziowej - coupe Cayman oraz roadster Boxster - model 718 GTS 4.0 ma rozpędzać się do setki w czasie 4,5 sekundy, a do 200 km/h w czasie 14,1 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 293 kilometrów na godzinę. O ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych związków do atmosfery dba m.in. filtr cząstek stałych oraz system odłączania z pracy na zmianę jednego z rzędu cylindrów, który aktywuje się przy niskim obciążeniach silnika.

Porsche 718 GTS 4.0

Standarem w 718 GTS 4.0 jest między innymi adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management, obniżony o 20 milimetrów prześwit, system rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła Porsche Torque Vectoring, mechaniczna blokada tylnego dyferencjału, koła z 20-calowymi felgami, czarne detale karoserii, detale wnętrza pokryte Alcantarą oraz pakiet Sport Chrono z takimi dodatkami, jak aplikacja Porsche Track Precision. Czterolitrowe 718 można już zamawiać. Cennik Caymana zaczyna się od 407, a Boxstera od 410 tysięcy złotych (wliczając podatek VAT). Auto pojawi się w salonach sprzedaży w marcu.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje