Aktualności
13.12.2019

Mercedes-AMG GLB 35 Podwyższona pozycja

Model GLB to jeden z najmłodszych wynalazków w palecie Mercedes-Benza: kompaktowe połączenia SUV'a i terenówki, które nie ma bezpośredniego przodka. Pojazd jako koncept został pokazany wiosną tego roku, a minionego lata zadebiutował w wersji gotowej do produkcji seryjnej. Autem zajął się już również oddział Mercedes-AMG: oto GLB 35.

Pod oznaczeniem 35 skrywają się najmniejsze modele firmowane przez markę Mercedes-AMG, dla których przyszykowano rzędową jednostkę o czterech cylindrach, usadowioną pod względem osiągów i rozmiarów na najniższym szczeblu we współczesnym dorobku AMG (do tej pory motor znalazł wykorzystanie przede wszystkim w różnych wariantach modelu A 35). Umieszczony pod przednią maską, turbodoładowany silnik GLB 35 mierzy prawie dwa litry pojemności, z których wyciśnięto 306 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 400 niutonometrów, które dostępne są w zakresie od trzech do czterech tysięcy obrotów na minutę.

Mercedes-AMG GLB 35

Przeniesienie napędu na obie osie realizowane jest poprzez automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów AMG Speedshift DCT 8G o ośmiu przełożeniach oraz układ AMG Performance 4Matic. Ten ostatni pozwala na wysyłanie na przednią oś od 50 do 100% momentu obrotowego, w zależności od warunków drogowych oraz wybranego trybu jazdy. Kierowca ma do wyboru tryby: Slippery (na śliską nawierzchnię), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. W tym ostatnim takie parametry, jak reakcje silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego czy wydechu może ustawić według własnego uznania. Wyposażenie GLB 35 obejmuje również regulowaną kontrolę stabilności.

Mercedes-AMG GLB 35

Pod szyldem GLB 35 skrywa się również m.in. zupełnie nowe zawieszenie (w opcji adaptacyjny układ AMG Ride Control), nowe felgi o średnicy od 19 do 21 cali, wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 350 milimetrów na przedniej osi, cyfrowa deska rozdzielcza w systemie MBUX oraz nowe elementy karoserii i wnętrza, które można zamówić w wersji z trzema rzędami siedzeń. Pierwszy w historii Mercedes-AMG GLB 35 ma rozpędzać się do setki w czasie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna będzie ograniczona elektronicznie do 250 kilometrów na godzinę.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje