Aktualności
13.11.2019

Aspark Owl Ekscytujące miejsce

Po przeszło dwóch latach od premiery pierwszego prototypu japońskie Aspark deklaruje gotowość wprowadzenia elektrycznego super coupe Owl do produkcji. Egzotyczna maszyna z odległego zakątka świata ma być jednym z najmocniejszych i najszybszych samochodów, jakie kiedykolwiek znalazły się na publicznych drogach.

Aspark powstało jesienią 2005 roku w Osace. Od tamtego czasu firma rozrosła się do przeszło 25 placówek na całym świecie, specjalizujących się między innymi w sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Owl to pierwszy samochód firmowany przez japońskie przedsięwzięcie, a jego nazwa w języku angielskim oznacza tyle, co "sowa". Prace nad maszyną prowadzono przez ostatnie sześć lat, a jedną z kluczowych ról w jej powstaniu odegrało włoskie Manifattura Automobili Torino (MAT), znane z projektów takich marek, jak Scuderia Cameron Glickenhaus, New Stratos oraz Apollo. Już przy okazji prototypu mówiło się o oszałamiających parametrach i osiągach, a wersja produkcyjna ma być jeszcze mocniejsza i jeszcze szybsza!

Aspark Owl

Owl w wydaniu gotowym do produkcji to bestia bazująca na jednoczęściowym, węglowym kadłubie, który przykryto węglową karoserią o wysokości tylko 99 centymetrów z unoszonymi do góry drzwiami i ruchomym skrzydłem z tyłu. Maszyna waży około 1900 kilogramówi i nosi na pokładzie cztery silniki elektryczne, wprawiające w ruch wszystkie koła oraz litowo-jonowe baterie o pojemności 64 kWh i mocy 1300 kW (ładowanie ze stacji o mocy 44 kW będzie trwało jakieś 80 minut). Baterie umieszczono między przedziałem pasażerskim, a tylną osią. W standardzie: adaptacyjne zawieszenie z regulowanym prześwitem, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, klimatyzacja, ABS, ESP, kontrola trakcji, system monitorowania ciśnienia opon oraz cztery tryby jazdy (sport-dynamic, rain-snow, city-comfort i high boost).

Aspark Owl

Osiągi? Układ napędowy ma produkować 1480 kW (2012 KM) oraz 2000 Nm! Od zera do 60 mph (96,6 km/h) w zaledwie 1,69 sekundy (na drogowym oponach, nie wliczając 30,5-centymetrowego rolloutu), maksymalnie 400 kilometrów na godzinę i zasięg do 450 kilometrów. Prototyp Owl został pokazany w październiku 2017 roku na wystawie we Frankfurcie. Model produkcyjny odsłonięto wczoraj na wystawie w Dubaju w otoczeniu pełnym potencjalnych klientów. Produkcją samochodu zajmie się MAT w Turynie, a na świat zostanie wypuszczonych tylko 50 egzemplarzy. Ze złożeniem zamówienia wiąże się wpłata 50 tysięcy euro depozytu, a model w bazowej wersji wyceniono na skromne 2,9 miliona euro (aktualnie to około 12,5 miliona złotych). Pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w drugim kwartale przyszłego roku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje