Aktualności
09.11.2019

Audi R8 LMS GT4 Naturalne pochodzenie

W ciągu kilkunastu miesięcy od debiutu wyścigowe R8 LMS GT4 sięgnęło w rękach prywatnych zespołów i kierowców po siedemnaście tytułów mistrzowskich różnych serii na całym świecie. Aby nie stracić formy Audi Sport przygotowało zmodernizowany model, który przy okazji upodobnił się do najnowszej generacji drogowego R8.

Torowe R8 w specyfikacji GT4 to jeden z najtańszych i najbardziej przystępnych, wyścigowych wozów ze stajni Audi Sport. Pojazd produkowany w zakładach Böllinger Höfe w Neckarsulm dzieli około 60% części z drogowym R8, które rok temu przeszło znaczące modernizacje, a kilka dni temu zadebiutowało w nowej, tylnonapędowej wersji R8 V10 RWD. Wyścigowa maszyna korzysta z umieszczonego centralnie, wolnossącego silnika V10 o pojemności 5,2 litra, który - w zależności od danej serii wyścigowej - rozwija do 495 koni mechanicznych oraz przeszło 550 niutonometrów. Silnik produkowany jest na Węgrzech w zakładach Audi Hungaria.

Audi R8 LMS GT4

Zmodernizowane R8 LMS GT4 może pochwalić się między innymi przeprojektowaną karoserią z większymi wlotami powietrza, poprawioną aerodynamiką oraz elementami wykonanymi z wykorzystaniem włókien naturalnego pochodzenia (konopie, len), precyzyjniej regulowaną kontrolą trakcji i ABS'em, kierownicą rodem z torowego R8 klasy GT2 oraz dodatkowymi opcjami, jeśli chodzi o elementy zwiększające bezpieczeństwo oraz czujniki. Napęd na tylną oś przenosi 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia S Tronic oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Samochód waży 1460 kilogramów i dysponuje zbiornikiem paliwa o pojemności 110 litrów.

Audi R8 LMS GT4

Cena drugiej serii R8 LMS GT4 pozostanie taka sama, jak poprzednio. To 195 tysięcy euro plus podatki i lokalne opłaty (aktualnie do około 830 tysięcy złotych). Właściciele modeli pierwszej serii mogą zamówić do swoich maszyn pakiety modernizacji. W grupie GT4, która funkcjonuje nieprzerwanie od sezonu 2007, kierowcy samochodów Audi będą walczyć z rywalami w samochodach kilkunastu innych marek. Najważniejsze serie, w których można zobaczyć R8 LMS GT4 to GT4 European Series, 24H Series, GT Cup Open Europe, VLN, ADAC GT4 Germany, DMV GTC, China GT Championship, Blancpain GT World Challenge Asia, Australian GT, GT4 South European Series, Pirelli GT4 America, IMSA Michelin Pilot Challenge, British GT Championship oraz fabryczny Audi Sport R8 LMS Cup i pojedyncze imprezy, jak 12-godzinny wyścig Bathurst oraz 24-godzinny Nürburgring.

Skomentuj na forumUdostępnij