Aktualności
02.11.2019

Ferrari 488 Challenge Evo Przyjaźń czy kochanie

Kilka dni temu na torze Mugello zakończył się kolejny sezon szkoleń i wyścigów w modelach marki Ferrari, w których każdego roku udział biorą dziesiątki amatorów z całego świata. Niektórych z nich stać na wycofane z użytku bolidy Formuły 1, innych interesują mniej kosztowne i bardziej przyjazne maszyny klasy GT. Dla tych ostatnich przygotowano nowe 488 Challenge Evo.

Gruntownie zmodernizowane 488 Challenge Evo zadebiutowało w minionym tygodniu podczas cyklicznego Ferrari Finali Mondiali (pierwsze 488 Challenge ukazało się prawie trzy lata temu), w trakcie którego odsłonięto również nowe 488 GT3 Evo. Model Challenge Evo dedykowany jest regionalnym pucharom Ferrari, a GT3 Evo to propozycja dla prywatnych kierowców i zespołów, które startują w pucharach GT3 na całym świecie i rywalizują z zawodnikami w maszynach takich marek, jak Audi, Aston Martin, McLaren, Mercedes-AMG czy Porsche. Jedynym przeciwnikiem 488 Challenge Evo są inne 488 Challenge Evo. Chętnych na modele Challenge oraz GT3 nigdy nie brakuje.

Ferrari 488 Challenge Evo

Konstruktorzy w Maranello w przypadku wersji Evo celowali w jeszcze lepsze zbalansowanie auta pod względem aerodynamicznym, poprawę trzymania się drogi i zwiększenie przyjemności z jazdy. Uzyskano to m.in. poprzez całkowite przeprojektowanie przedniej części karoserii, dodanie małych lotek pod bocznymi lusterkami, przeprojektowanie tylnego pasa, sięgnięcie po nowe ogumienie Pirelli, przeprogramowanie elektroniki panującej nad uślizgami kół (kontrola trakcji, mechanizm różnicowy, Side Slip Control, ABS) oraz zainstalowanie nowego układu hamulcowego z większymi tarczami. Evo ma generować o 50% więcej docisku aerodynamicznego od poprzednika i po raz pierwszy wśród pucharowych Ferrari oferować możliwość ustawienia balansu aerodynamicznego bez zmiany wysokości zawieszenia.

Ferrari 488 Challenge Evo

W środku znalazła się między innymi zupełnie nowa kierownica, przygotowana na bazie doświadczeń z modeli FXX-K Evo i 488 GTE oraz nowa kamera cofania. Za plecami kierowcy jest bez zmian: pracuje tam podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,9 litra i spodziewanej mocy w okolicach 670 koni mechanicznych, które połączono z 7-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Większość nowości z Evo będzie można zamówić jako pakiet modernizacji dla istniejących już egzemplarzy 488 Challenge pierwszej generacji. Samochody będą wykorzystywane w markowym pucharze Ferrari Challenge, który obejmuje osobne serie na Europę, Amerykę Północną, Azję oraz Wielką Brytanię ze światowym finałem pod koniec każdego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij