Aktualności
21.05.2008

Gemballa Avalanche 600 GT2 EVO 600 KM w 911 GT2 i 911 Turbo

Jeśli chodzi o tuning Porsche na niemiecką Gemballę zawsze można liczyć. Zakład z Leonberg zaprezentował właśnie pakiet modyfikacji dla 911 GT2 i 911 Turbo generacji 997, którego głównym punktem jest podniesienie mocy silnika do okrągłych 600 koni mechanicznych.

6-cylindrowy boxer otrzymał nowy intercooler, układ wydechowy oraz przeprogramowane ECU (engine control unit - układ elektroniczny kontrolujący między innymi pracę zaworów, ciśnienie oraz wtrysk paliwa). Wraz z ogromnym wzrostem mocy (zwykłe GT2 ma 530 KM a Turbo 480) aż do 840 Nm podskoczył moment obrotowy (poprzednio odpowiednio 680 i 620 Nm).

Gemballa Avalanche 600 GT2 EVO

Aby 600 KM jeszcze lepiej przenoszono na asfalt Gemballa zamontowała nowy układ hamulcowy (opcjonalne tarcze z przodu mają aż 405 mm średnicy) i nowe, 20-calowe felgi. Do kolekcji dołożono modyfikację zawieszenia obejmującą w pełni nastawne sprężyny z amortyzatorami.

Gemballa Avalanche 600 GT2 EVO

Zarówno GT2 jak i Turbo otrzymują przy okazji zmian technicznych efektowny, dwukolorowy body kit obejmujący między innymi nowe pasy zderzaków z przodu i tyłu, przednią maskę i tylny spoiler. Tuner oferuje także dowolne modyfikacje wnętrza (na przykład pełne obicie skórzane, jeśli oczywiście seryjnie już takowego nie było).

Gemballa podaje, że po takich modyfikacjach 911 serii 977 rozpędza się do setki w 3,5 sekundy i osiąga 320 km/h. Seryjne Turbo dla porównania rozwija 310 km/h i rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s, ale już GT2 potrafi rozpędzić się do 329 km/h a przyspieszenie do setki zajmuje mu 3,7 sekundy.

Skomentuj na forumUdostępnij