Aktualności
04.10.2019

BMW X6 M Wyraz dominacji

Po pięciu latach od poprzedniego wcielenia debiutuje zupełnie nowe X6 M, przeszło dwutonowa maszyna z katalogu BMW, która staje w szranki z najmocniejszymi i najszybszymi SUV'ami tego świata. I która za sprawą nadwozia przypominającego coupe oraz identyfikacji jako niszowe Sports Activity Coupe może czuć się odrobinę lepsza od rywali.

Pierwsze X6 M pojawiło się na świecie dziesięć lat temu, skrywając pod maską 555 koni mechanicznych oraz 680 Nm. Drugą generację ujawniono jesienią 2014 roku, kiedy to koniecznie było podniesienie parametrów silnika do 575 koni mechanicznych oraz momentem 750 Nm. Zupełnie nowa, trzecia generacja X6 M idzie oczywiście jeszcze dalej. Jej maksymalna moc dochodzi teraz do okrągłych 600 koni mechanicznych, które pojawiają się przy sześciu tysiącach obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy to w dalszym ciągu 750 niutonometrów (dostępne w szerokim zakresie od 1800 do 5600 obrotów na minutę). Przy masie własnej w okolicach 2,3 tony liczy się każdy koń mechaniczny!

BMW X6 M

Cała moc płynie z turbodoładowanej, widlastej ósemki o pojemności 4,4 litra w technologii M TwinPower Turbo. Silnik współpracuje z 8-stopniowym automatem M Steptronic oraz układem przeniesienia napędu na obie osie M xDrive z kilkoma trybami pracy, w tym 4WD oraz 4WD Sport, które faworyzują tylną oś. Samochód rozpędza się do setki w czasie 3,9 sekundy, a do 200 km/h w 13,5 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Ale to nie wszystko: BMW przygotowało również wersję Competition, która wyróżnia się m.in. mocą podniesioną do 625 koni mechanicznych. W takim wydaniu samochód przekracza 100 km/h w czasie 3,8 sekundy, a 200 km/h w 13,2 sekundy. Ograniczenie prędkości maksymalnej dzięki opcji M Driver's Package można podnieść do 290 kilometrów na godzinę.

BMW X6 M

Standardem w X6 M jest między innymi aktywny mechanizm różnicowy M, usztywnione i obniżone zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, koła z felgami o średnicy 21 cali, wzmocniony układ hamulcowy, cyfrowa deska rozdzielcza z nowymi funkcjami, nowe fotele czy kierownica oraz przeprojektowana karoseria z nowymi zderzakami, progami, grillem, poszerzonymi nadkolami, końcówkami wydechu oraz elementami poprawiającymi aerodynamikę, jak lusterka boczne czy spoiler na klapie bagażnika. Opcje: sportowy wydech, felgi o średnicy 22 cali, elementy karoserii wykonane z włókien węglowych, laserowe reflektory oraz liczne systemy wspomagające kierowcę. Nowe X6 M zadebiutuje już pod koniec listopada na salonie samochodowym w Los Angeles, a na rynek trafi oficjalnie w kwietniu przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij