Aktualności
04.10.2019

BMW X5 M Skoordynowane współdziałanie

Oczekiwanie na zupełnie nowe, mocarne X5 w wydaniu podpisanym przez oddział BMW M dobiegło po kilkunastu miesiącach końca. Maszyna, którą producent klasyfikuje jako Sports Activity Vehicle i której istnienie jeszcze nie tak dawno ocierało się o granice absurdu, dociera tam, gdzie nie dotarł jeszcze żaden inny SUV niemieckiej marki.

Pierwsze X5 M zaatakowało niespodziewanie w 2009 roku z mocą 555 koni mechanicznych oraz momentem 680 Nm. Drugie przyszło na świat jesienią 2014 roku i dysponowało mocą 575 koni mechanicznych oraz momentem 750 Nm. Zupełnie nowa, trzecia generacja X5 M oczywiście podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, ale pewnych granic nie przekracza: maszyna przy sześciu tysiącach obrotów na minutę rozwija okrągłe 600 koni mechanicznych! Maksymalny moment obrotowy zatrzymał się na poziomie 750 niutonometrów, które dostępne są w szerokim zakresie od 1800 do 5600 obrotów na minutę. Średni apetyt na paliwo? Poza miastem niecałe 11 litrów na setkę (według normy ECE, w rzeczywistości należy brać nawet kilkulitrową poprawkę).

BMW X5 M

Sercem X5 M jest turbodoładowana, widlasta ósemka o pojemności 4,4 litra w technologii M TwinPower Turbo. Silnik współpracuje z 8-stopniowym automatem M Steptronic oraz układem przeniesienia napędu na obie osie M xDrive z kilkoma trybami pracy, w tym 4WD oraz 4WD Sport, które faworyzują tylną oś. Samochód rozpędza się do setki w czasie 3,9 sekuny, a do 200 km/h w 13,5 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h (z opcjami do 290 km/h). Na tym nie koniec: BMW przygotowało również wersję Competition, która wyróżnia się m.in. mocą 625 KM. W takim wydaniu ważący ponad 2,3 tony SUV przekracza 100 km/h w czasie 3,8 sekundy, a 200 km/h w 13,4 sekundy.

BMW X5 M

Standardem w X5 M jest aktywny mechanizm różnicowy M, usztywnione i obniżone zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, koła z felgami o średnicy co najmniej 21 cali, wzmocniony układ hamulcowy, cyfrowa deska rozdzielcza z nowymi funkcjami, nowe fotele czy kierownica oraz przeprojektowana karoseria z nowymi zderzakami, progami, grillem, poszerzonymi nadkolami, końcówkami wydechu oraz elementami poprawiającymi aerodynamikę, jak lusterka boczne czy spoiler na dachu. Opcje: sportowy wydech, felgi o średnicy 22 cali, elementy karoserii wykonane z włókien węglowych, laserowe reflektory oraz liczne systemy wspomagające kierowcę. Nowe X5 M zadebiutuje już pod koniec listopada na salonie samochodowym w Los Angeles, a na rynek trafi oficjalnie w kwietniu przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij