Aktualności
12.09.2019

Porsche 911 Carrera 4 Typowe pozycje

Porsche powiększa rodzinę najnowszego 911 o kolejne warianty napędowe, dzięki którym debiutująca niecałe dziesięć miesięcy generacja 992 rozrasta się do ośmiu modeli w nadwoziach coupe oraz kabriolet. Dwa najmłodsze z nich to modele Carrera 4, najtańsze ewolucje z napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła.

Modele Carrera 4 dzielą jednostkę napędową z bazową Carrerą, którą ujawniono dopiero pod koniec lipca. To trzylitrowy, podwójnie turbodoładowany boxer o pojemności trzech litrów z nieco mniejszymi turbosprężarkami, niż w przypadku Carrery S, którą pokazano jako pierwszą pod koniec listopada ubiegłego roku. Silnik, umieszczony tradycyjnie za tylną osią, generuje 385 koni mechanicznych przy 6,5 tysiącach obrotów na minutę oraz 450 niutonometrów w zakresie od 1,95 do pięciu tysięcy obrotów na minutę. To o 15 koni mechanicznych więcej, niż w Carrerze 4 poprzedniej generacji i o 65 koni mechanicznych mniej, niż w Carrerze S ósmej generacji (noszącej wewnętrzne oznaczenie 992).

Porsche 911 Carrera 4

Napęd na koła obu osi przenosi ośmiostopniowa przekładnia PDK. Porsche podkreśla zastosowanie wzmocnionego sprzęgła, mechanizmu różnicowego oraz wydajniejszego układu chłodzenia na przedniej osi, zmodernizowany system kontroli trakcji, szczególnie pod względem jazdy po śniegu oraz w deszczu, a także adaptacyjne zawieszenie z trybami pracy Normal i Sport. Opcje: sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z systemem wektorowania momentu obrotowego na tylnej osi, tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych, koła z felgami o średnicy 20/21 cali, sportowy układ wydechowy oraz pakiet Sport Chrono, z którym Carrera 4 będzie jeszcze szybsza, niż w wersji standardowej.

Porsche 911 Carrera 4

911 Carrera 4 w zamkniętej wersji nadwoziowej waży 1555 kilogramów (według norm DIN), kabriolet jest cięższy o 30 kilogramów (w obu przypadkach zwykłe 911 Carrera jest lżejsze o 50 kilogramów). Coupe rozpędza się do setki w czasie 4,2 sekund (4 sekundy z pakietem Sport Chrono), kabriolet jest o 0,2 sekundy wolniejszy. Prędkość maksymalna sięga 291 km/h (289 km/h w kabriolecie). Auta można już zamawiać, a pierwsze sztuki mają trafić do salonów sprzedaży już w przyszłym miesiącu. Coupe na terenie Niemiec wyceniono na 112,5 tysiące euro, kabriolet na prawie 127 tysięcy euro, wliczając lokalne podatki oraz opłaty (aktualnie to okolice 485-550 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij