Aktualności
27.06.2019

Audi R8 LMS Mistrz długiego dystansu

Po minionym weekendzie Audi Sport może świętować już piątą wygraną w tym dziesięcioleciu w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, jednym z najtrudniejszych wyścigów długodystansowych w kalendarzu. W czterdziestej siódmej edycji ADAC Total 24h-Rennen udział wzięło ponad 170 załóg z całego świata.

24-godzinny wyścig na Nürburgringu, wliczając słynne Nordschleife, organizowany jest od 1970 roku. Aktualnie impreza skupia się na wszelkiego rodzaju samochodach GT, które podzielone są na kilkanaście klas. Najwyższą klasę, grupy SP9, wypełniają rasowe maszyny typu GT3 takich marek, jak Audi, BMW, Ferrari, Mercedes-AMG, Nissan czy Porsche. Zespoły korzystające z maszyn Audi od 2009 roku polegają na niezwykle udanym i popularnym modelu R8 LMS, który doczekał się już kilku generacji. Dzieło Audi Sport pozwoliło na wygraną na Nürburgringu w 2012 roku (pierwsze zwycięstwo Audi Sport, zespół Team Phoenix), 2014 roku (zespół Phoenix Racing), 2015 roku (zespół W Racing Team) i w 2017 roku (zespół Land Motorsport).

Audi R8 LMS

W tym roku na starcie wyścigu stanęło osiem egzemplarzy R8 LMS, w tym samochód poprzedniej generacji i maszyna w specyfikacji GT4. Po 24 godzinach, 8 minutach i prawie 15 sekundach jako pierwsze linię mety w niedzielę przejechało R8 LMS numer #4 zespołu Audi Sport Team Phoenix, w ramach którego maszynę prowadzili Pierre Kaffer, Frank Stippler, Dries Vanthoor i Frederic Vervisch. Była to już piąta wygrana Audi na Nürburgringu w tej dekadzie i trzynaste zwycięstwo modelu R8 LMS w 24-godzinnym wyścigu (coupe triumfowało m.in. również na Spa-Francorchamps). Zwycięzcy pokonali 157 okrążeń 25,38-kilometrowego toru, a na prowadzenie wyszli dopiero na 142 okrążeniu po dotkliwej karze czasowej dla zespołu Porsche, który wygrał tu rok temu.

Audi R8 LMS

Ze stratą jednego okrążenia do zespołu Audi na mecie zameldowała się ekipa Manthey Racing w Porsche 911 GT3 R, a trzecie miejsce zajął zespół Black Falcon, którego bronią był Mercedes-AMG GT3. Na dziewiątym miejscu wyścig zakończył zespół Scuderia Cameron Glickenhaus z modelem SCG 003C (jedyny samochód w klasie SP-X), najwyżej sklasyfikowany Aston Martin wylądował na pozycji 28 (pierwsze miejsce w klasie SP8T), na 41 pozycji zameldowała się ekipa Toyota Gazoo Racing z najnowszą GR Suprą (trzecie miejsce w klasie SP8T), na 54 miejscu znalazł się fabryczny Lexus LC (jedyny samochód w klasie SP-Pro), ulubieńcem publiczności został wiekowy Opel Manta, który uległ poważnemu wypadkowi na początku wyścigu i wrócił na tor po naprawach w samej końcówce (z 28 okrążeniami na koncie nie został sklasyfikowany), a w całym wyścigu zostały sklasyfikowane w sumie 102 zespoły (ostatni pokonał 86 okrążeń).

Skomentuj na forumUdostępnij