Aktualności
21.03.2019

Porsche Cayenne Coupe Opadająca linia

Porsche powiększa swój repertuar o model, który przenika przez kilka różnych segmentów i odpowiada na najnowsze trendy, które same w sobie wzbudzają niejedno pytanie i wątpliwości. Mowa o Cayenne Coupe, stylowej wersji nadwoziowej z ostrzej opadającą linią dachu i wyraźnym ubytkiem przestrzeni bagażowej. Plus kilka nowości technicznych.

Cayenne Coupe promowane jest jako najbardziej sportowa odmiana niemieckiego SUV'a, który niedawno doczekał się już trzeciej generacji. Zupełnie nowa koncepcja tylnej części nadwozia sprowadza się do mocno opadającego dachu z nieruchomym spoilerem, klapy bagażnika z ruchomym spoilerem, który wysuwa się po przekroczeniu 90 km/h oraz drobniejszych detali stylistycznych. Na tym nie koniec: przednia szyba została bardziej pochylona, dach poprowadzono o około 20 milimetrów niżej, przeprojektowano tylne drzwi i poszerzono tylne nadkola. To odpowiedź na ruchy wykuwającej nowe nisze konkurencji, jak Mercedes-Benza, BMW czy Audi.

Porsche Cayenne Coupe

Cayenne Coupe może pochwalić się również czterema fotelami dla kierowcy i pasażerów (w opcji tylna kanapa dla trzech osób), felgami o średnicy od 20 do 22 cali oraz kilkoma opcjami dachu: od lekkiego, wykonanego z włókien węglowych po panoramiczny z taflą prawie metra kwadratowego szkła. Pojemność bagażnika zmalała do 625 litrów w bazowych Coupe i 600 litrów w wersji Turbo (pełnowymiarowe Cayenne ma 770 litrów). W standardzie otrzymamy między innymi adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management, adaptacyjne wspomaganie kierownicy oraz pakiet Sport Chrono.

Porsche Cayenne Coupe

Na początku swojej kariery Cayenne Coupe dostępne będzie tylko w dwóch wersjach silnikowych (zwykłe Cayenne oferowane jest obecnie w trzech wersjach benzynowych i jednej hybrydowej, w silniki wysokoprężne Porsche już się nie bawi). Bazowe Cayenne Coupe napędzane będzie 6-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności trzech litrów, mocy 340 koni mechanicznych i momencie obrotowym 450 niutonometrów. Maszynka w takim wydaniu będzie rozwijać setkę w czasie sześciu sekund. Ułamek sekundy będzie do urwaniu po sięgnięciu po opcje obniżające masę samochodu. Prędkość maksymalna wyniesie wówczas 243 km/h.

Porsche Cayenne Coupe

Na szczycie oferty stanie Cayenne Turbo Coupe z widlastą ósemką o pojemności czterech litrów z dwiema turbosprężarkami. Moc 550 koni mechanicznych i moment obrotowy aż 770 niutonometrów pozwolą na rozpędzenie się do setki w zaledwie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 286 kilometrów na godzinę. Porsche przyjmuje już zamówienia na Cayenne Coupe, a pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w maju. Ceny startują z poziomu 411 tysięcy złotych. Za wersję Turbo mamy zobaczyć na rachunku co najmniej 720 tysięcy złotych. To prawie o 40 więcej, niż w przypadku zwykłego Cayenne Turbo. Od roku 2002 Porsche sprzedało ponad 864 tysięcy sztuk Cayenne (około 71,5 tysiąca sztuk w ubiegłym roku).

Skomentuj na forumUdostępnij