Aktualności
19.02.2019

Ford Focus ST Wyższy stopień

Najnowszy Focus, który zadebiutował dziesięć miesięcy temu, wkracza oficjalnie na wojenną ścieżkę. Globalny model Forda, dostępny aktualnie w czwartej generacji, zaczyna pogoń za osiągami i ponadprzeciętną mocą od kilku różnych ewolucji o oznaczeniu ST. Pod usportowionymi kompaktami podpisuje się oddział Ford Performance.

Zupełnie nowy Focus ST - nie mylić z pakietem stylistycznym ST Line - będzie odróżniał się od zwykłym modeli między innymi zderzakami i kołami z 18-calowymi felgami (19 cali w opcji). Samochód oferowany będzie jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi z szeregiem technologii mających swoje źródła w dużo większych i dużo mocniejszych maszynach Forda, wliczając najnowsze supercoupe GT. Na pokładzie ST - w opcji lub standardzie - pojawi się m.in. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej osi, różne tryby jazdy, elektroniczne wspomaganie hamowania, system dopasowywania obrotów silnika podczas zmiany biegów, system podtrzymywania obrotów turbosprężarki oraz sportowe fotele firmy Recaro.

Ford Focus ST

Ford przewidział dla chętnych na zakup ST dwie jednostki napędowe do wyboru. Pierwsza to wysokoprężny motor z rodziny EcoBlue o pojemności dwóch litrów, mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm z technologią rozdziału momentu obrotowego Torque Vectoring Control. Dla miłośników benzyny przygotowano kolejne wcielenie 2,3-litrowej jednostki EcoBoost z dwuzwojową turbosprężarką, z której płynie 280 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Napęd na przednią oś przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach, dla której alternatywą jest siedmiostopniowy automat. Tryby jazdy? W standardzie będą trzy: Slippery/Wet, Normal oraz Sport.

Ford Focus ST

Benzynowy Focus ST ma rozpędzać się do setki w czasie niespełna sześciu sekund. O osiągach wersji wysokoprężnej Ford jeszcze nie informuje. Model trafi do sprzedaży w Europie latem (cena nie jest jeszcze znana). W zależności od wyboru nadwozia i silnika auto dostępne będzie między innymi z opcjonalnym zestawem Performance Pack, obejmującym dodatkowe oprogramowanie ręcznej skrzyni biegów, tryb jazdy Track, kontrolę szybkiego startu, adaptacyjne zawieszenie tylnej osi CCD (Continuously Controlled Damping) i inne modyfikacje poprawiające osiągi i wrażenia z jazdy.

Skomentuj na forumUdostępnij