Aktualności
23.11.2018

Range Rover Evoque Wyjść z tłumu

Najbardziej luksusowy i jednocześnie najmniejszy SUV na rynku kończy swój poprzedni żywot i zaczyna zupełnie nowy. Mowa o modelu Evoque, który firmowany jest przez Range Rovera i który w dotychczasowych formatach, wliczając nietypowy kabriolet, znany był od 2011 roku. Evoque drugiej generacji będzie starał się poprawić rekordowe wyniki swojego poprzednika.

Wprowadzenie na rynek pierwszego Evoque zakończyło się dla brytyjskiej marki wielkim sukcesem: na całym świecie sprzedano ponad 772 tysiące egzemplarzy, z których blisko jedna piąta została na rodzimym rynku. Zupełnie nowy Evoque na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od poprzedniego. W rzeczywistości model bazuje na nowej platformie, posiłkuje się nowymi silnikami i wariantami układów napędowych i korzysta z najnowszych zdobyczy Land Rovera, które pozwolą poruszać się swobodnie na każdej nawierzchni i w wodzie o głębokości do 600 milimetrów.

Range Rover Evoque

Evoque ma nadal 4,37 metra długości, ale dzięki powiększonemu rozstawowi osi zapewnia teraz więcej miejsca dla pasażerów z tyłu i bagażnik powiększony do 591 litrów. Wyposażenie, zależnie od wersji napędowej, obejmuje napęd na przód lub obie osie, asystentów jazdy terenowej (Terrain Response 2, Active Driveline, Adaptive Dynamics i inne), felgi o średnicy do 21 cali, stylistyczne detale w kolorze miedzi w pakiecie R-Dynamic, a także takie wynalazki, jak środkowe lusterko połączone z kamerą z tyłu na dachu oraz funkcję Ground View, która pokazuje nam na wyświetlaczu to, co mamy przed sobą i pod samochodem z przodu, tak, jakby cała maszyna była przezroczysta. Nie brakuje również bogato wyposażonej wersji First Edition na rozpoczęcie sprzedaży.

Range Rover Evoque

Ofertę silnikową otwiera 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z mocą 150 KM, która ląduje tylko na przednich kołach poprzed 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Kolejne opcje do wyboru to trzy rzędowe, 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne i trzy rzędowe, 4-cylindrowe, benzynowe jednostki o pojemności dwóch litrów każda. Moc: od 150 do 300 KM. Do tego napęd na obie osie, 9-stopniowy automat oraz układ MHEV ("miękka hybryda") ze starterem-generatorem oraz bateriami w podłodze, dzięki któremu silnik spalinowy będzie automatycznie wyłączany przy hamowaniu przy prędkościach poniżej 17 km/h i wspomagany zastrzykiem dodatkowego momenty obrotowego przy przyspieszaniu. Wszystko z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin.

Range Rover Evoque

W przyszłości pojawi się również hybrydowy Evoque z typu PHEV (plug-in hybrid electric vehicle), w którym znajdziemy między innymi silnik spalinowy o trzech cylindrach. Ceny modelu na terenie Wielkiej Brytanii zaczynają się od 31,6 tysięcy funtów za model D150 z napędem na przód (obecnie to tyle, co okolice 155 tysięcy złotych). Cennik zamykają modele P300 oraz P250 First Edition: ten pierwszy kosztuje prawie 40,4 tysiące funtów, ten drugi 50,5 tysiące funtów (odpowiednio około 195 i 245 tysięcy złotych). Ceny auta na polskim rynku nie są jeszcze znane.

Skomentuj na forumUdostępnij