Aktualności
25.08.2018

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow Połączenie światów

Przed drugą wojną światową w wyścigach grand prix rządziły słynne Srebrne Strzały, bolidy Auto Union i Mercedes-Benza, które między sobą walczyły również o rekordy prędkości maksymalnej. Na publicznych drogach osiągnięto wtedy ponad 430 km/h! Dziś do tamtych czasów i wyczynów nawiązuje koncept Vision EQ Silver Arrow.

Futurystyczny Vision EQ Silver Arrow nawiązuje bezpośrednio do rekordowego bolidu W 125 z roku 1938, który był zabudowany opływową karoserią i został wyposażony w silnik V12 o pojemności prawie 5,6 litrów z kompresorem, który wyciskał z niego aż 736 koni mechanicznych. Podczas styczniowych prób Rudolf Caracciola w ważącej niecałe 1,2 tony maszynie uzyskał na autostradzie Frankfurt-Darmstadt rekordową prędkość 432,7 kilometrów na godzinę (średnia z dwóch przejazdów w dwóch kierunkach)! Rekord ten - prędkość maksymalną na publicznych drogach - dopiero w listopadzie ubiegłego roku pobił Koenigsegg Agera RS.

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow

Najnowszy koncept ze stajni Mercedes-Benz dorównuje swojemu przodkowi sprzed osiemdziesięciu lat mocą: jego układ napędowy generuje prawie 750 koni mechanicznych. Tym razem nie płyną one jednak z silnika spalinowego. Vision EQ Silver Arrow o długości 5,3 metra to maszyna o napędzie elektrycznym. Mamy tu kilka silników elektrycznych oraz baterie o pojemności około 80 kWh, które mają pozwalać na pokonanie do 400 kilometrów. Dla tych, którym brakowałoby dźwięków silnika spalinowego przygotowano kilka różnych opcji nagłośnienia kabiny: standardowe EQ, pojazd UFO, coupe AMG GT R lub bolid W09 z aktualnego sezonu mistrzostw świata Formuły 1.

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow

W środku jest miejsce tylko dla kierowcy, którego otacza brązowa skóra, drewno i cyfrowe instrumenty, a na torze ma wspomagać oprogramowanie Virtual Race Coach z ekranem pokazującym drogę i inne dane. Wsiadanie do środka ułatwia unoszony razem z kierownicą panel. Uwagę zwraca również pionowa, przezroczysta płetwa z tyłu oraz intrygujące koła z felgami o średnicy 24 cali z przodu i 26 cali z tyłu. Na każde z kół składają się felgi ze 168 ramionami z pomalowanego na złoty kolor aluminium, ogumienie Pirelli z bieżnikiem z gwiazdami Mercedesa oraz aerodynamiczne osłony, pokrywające tylko połowę powierzchni koła. Koncept Vision EQ Silver Arrow zadebiutował w Pebble Beach w Kalifornii, gdzie ustawiono obok niego replikę karoserii zabytkowego W 125 Rekord na oryginalnym podwoziu (orygunalna karoseria spoczywa w muzeum Mercedes-Benza).

Skomentuj na forumUdostępnij