Aktualności
23.08.2018

Infiniti Prototype 10 Pasja prowadzenia

Infiniti zabiera nas w kolejną podróż do alternatywnej rzeczywistości, w której japońska marka jest synonimem samochodów sportowych. Dokładnie rok temu w taki właśnie stan wprowadzał koncept Prototype 9. Dziś jego śladami podąża Prototype 10, zwiastun kierunku stylistycznego i technologicznego przyszłych, seryjnych modeli Infiniti.

Zeszłoroczny Prototype 9 był wizją bolidu, który mógłby pojawić się na torach wyścigowych w początkach Formuły 1. Tegoroczny Prototype 10 to coś jak najbardziej współczesnego: lekki, sportowy speedster, w którym najważniejszy jest kierowca, inspirowany samochodami sprzed kilku dekad. Nad konceptem pracowały placówki Infiniti na całym świecie: centrum stylistyczne w Japonii, placówka projektowania cyfrowego w Wielkiej Brytanii oraz oddział w San Diego w Kalifornii, w którym Prototype 10 został zbudowany. Tak samo, jak w przypadku "Dziewiątki", na miejsce i czas jego premiery wybrano Pebble Beach Concours d'Elegance.

Infiniti Prototype 10

Prototype 10 jest pierwszym Infiniti, które powstało pod wodzą Karima Habiba, zajmującego od niedawna stanowisko Executive Design Director. W środku jest miejsce wyłącznie dla kierowcy, w którego ręce oddana została niewielka kierownica, połączona z przednimi kołami elektronicznie, a nie mechanicznie. Na pokładzie nie znajdziemy silnika spalinowego. Koncept ma bazować na platformie, która pozwoli na wykorzystanie silnika elektrycznego oraz baterii w różnych konfiguracjach: napęd na tył, na wszystkie cztery koła. Szczegółów technicznych niestety brak.

Infiniti Prototype 10

Najnowsza wizja stylistów Infiniti stanie na Pebble Beach Concours d'Elegance w otoczeniu dziesiątek bezcennych klasyków i kilku innych premier już w niedzielę. Śladami Prototype 10, stylistycznie oraz technologicznie, mają iść przyszłe, seryjne modele Infiniti. Należąca do Nissana marka zapowiada, że do roku 2021 pełna gama jej modeli zostanie zelektryfikowana: każdy samochód będzie dostępny jako hybrydy różnego rodzaju lub pełne elektryki, wliczając zupełnie nowy, elektryczny system napędu obu osi e-AWD oraz technologie pozwalające na wydłużenie zasięgu be konieczności ładowania baterii na postoju.

Skomentuj na forumUdostępnij