Aktualności
13.08.2018

Salaff C2 Nietypowe atrakcje

Lada dzień populacja sportowych egzotyków powiększy się o kolejną markę, o której do tej pory słyszeli tylko nieliczni. Mowa o amerykańskim Salaff, które ma w przygotowaniu kilka różnych modeli, mających powstawać na specjalne zamówienia. Pierwszym z nich będzie analogowe coupe o oznaczeniu C2, bazujące na włoskiej i niemieckiej technologii.

Salaff działa na terenie stanu Ohio oficjalnie od blisko pięciu lat, a za całym przedsięwzięciem stoi Carlos Salaff, który ma za sobą edukację na kierunku wzornictwa przemysłowego i kilkanaście lat pracy dla wielkich marek. W roku 2001 Salaff spędził kilka miesięcy u BMW, a potem przez ponad dziewięć lat pracował w Mazda Design America, gdzie uczestniczył w powstaniu takich konceptów, jak Furai, Ryuga i Nagare oraz przygotowaniu samochodów produkowanych seryjnie. Od 2013 roku Salaff działa na własny rachunek. Pierwszym efektem tej działalności będzie nie podobne do niczego innego coupe o oznaczeniu C2.

Salaff C2

Model C2 o nietypowych kształtach został zaprojektowany na podwoziu z Lamborghini Gallardo. Kształty coupe miały być inspirowane samochodami wyścigowymi pokroju Ferrari 330 P4, Porsche 917 czy Peugeota 905. Zupełnie nowa karoseria - do wyboru z włókien węglowych lub aluminium - oraz kabina to nie wszystko. Inżynierowie Salaffa pracują również nad zmodyfikowaniem zawieszenia, układu dolotowego silnika oraz dźwignią zmiany biegów dla egzemplarzy wyposażonych wyłącznie w łopatki przy kierownicy. Napęd w C2 przenoszony będzie z wolnossącego V10 o pojemności 5,2 litra wyłącznie na tylne koła. Moc: co najmniej 500 koni mechanicznych, tyle miało pierwsze, seryjne Gallardo, które weszło na rynek w 2003 roku.

Salaff C2

Pokazowy Salaff C2 ma zadebiutować już w przyszłym tygodniu przy okazji tegorocznego Pebble Beach Concours d'Elegance u wybrzeży Kalifornii. Wkrótce później ma ruszyć limitowana produkcja na specjalne zamówienia, z którą będzie wiązało się dostarczenie sprawnego egzemplarza Gallardo (Lamborghini do roku 2013 wyprodukowało łącznie ponad czternaście tysięcy sztuk wszystkich wersji). C2 będzie pierwszym modelem marki Salaff w produkcji, ale nie jedynym. Od kilku lat w przygotowaniu jest również drugi egzotyk, sportowe coupe C1 z miejscami dla trzech osób i kierowcą siedzącym po środku. Model C1 ma być produkowany na autorskim podwoziu z możliwością osadzenia różnych silników, na przykład V8 lub V10. Możliwa jest również wersja o napędzie elektrycznym.

Skomentuj na forumUdostępnij