Aktualności
09.08.2018

Porsche Cayman GT4 Clubsport Powrót do rajdów

Porsche Motorsport, które dołączy wkrótce do elektrycznej Formuły 1, kieruje swoją uwagę również na rajdy samochodowe. Oddział, którego specjalnością są wszelkiego rodzaju wyścigi z 911 i Caymanami w rolach głównych, przymierza się do nowych aktywności z prototypowym Caymanem GT4 Clubsport, który został przystosowany do bardziej wyboistych nawierzchni.

Rajdy nigdy nie były ulubioną dyscypliną Porsche, co nie oznacza, że były marce obce. Wręcz przeciwnie! W latach osiemdziesiątych jej samochody dwa razy wygrały w Rajdzie Dakar, w roku 1978 świętowano zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo, a różne warianty modeli 356 i 911 wystawiano do rajdowych mistrzostw świata i Europy od lat pięćdziesiątych. W rajdowych autach Porsche swoje wielkie sukcesy święcił między innymi Sobiesław Zasada. W ostatnich latach w rajdowych mistrzostwach świata w grupie R-GT można było zobaczyć między innymi 911 RGT od brytyjskiego Tuthill Porsche, a także prywatne 911 GT3 i 911 GT3 RS różnych generacji.

Porsche Cayman GT4 Clubsport Rallye

W tym roku krajobraz ulega poważnej zmianie i na rajdowe szlaki wyjedzie fabryczny samochód z oddziału Porsche Motorsport. Będzie nim specjalnie przygotowany Cayman GT4 Clubsport, który oryginalne zadebiutował trzy lata temu jako maszyna torowa. Niewielkie coupe zasilane jest umieszczonym centralnie boxerem o sześciu cylindrach i pojemności 3,8 litra. Jednostka może generować do 385 koni mechanicznych, których część ucieka po zderzeniu z przepisami danej serii wyścigowej lub rajdowej. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła. Dokładna specyfikacja rajdowego Caymana pozostaje na razie tajemnica.

Porsche Cayman GT4 Clubsport Rallye

Prototypowa maszyna klasy R-GT zadebiutuje w boju w przyszłym tygodniu w Rajdzie Niemiec, który będzie dziewiątą z trzynastu rund mistrzostw świata. Samochód poprowadzi Romain Dumas, francuski kierowca, który ma na koncie między innymi dwie wygrane w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (jedną z Audi, jedną z Porsche), cztery wygrane w Pikes Peak International Hill Climb (ostatnia w tym roku z elektrycznym Volkswagenem) oraz tytuł mistrza R-GT, po który sięgnął w sezonie 2017 (funkcjonująca od sezonu 2015 klasyfikacja R-GT obejmuje tylko pięć asfaltowych rajdów z kalendarza mistrzostw świata i pucharów regionalnych w Europie). Porsche na razie nie obiecuje nic więcej. Czy fabryczny Cayman GT4 Clubsport na stałe zagości na rajdowych szlakach - zależy od odzewu ze strony organizatorów, kierowców i kibiców. Decyzja ma być podjęta przed końcem tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij