Aktualności
04.05.2018

Lotus Exige Sport 410 Połączenie analogowe

Nie jest żadną tajemnicą, że już następnego dnia po odebraniu zupełnie nowego Lotusa możemy dowiedzieć się, że Anglicy wypuścili na świat model jeszcze doskonalszy - lżejszy, mocniejszy, wydajniejszy aerodynamicznie - i że nasze nowe auto nagle nabawiło się braków, o których jeszcze wczoraj nie miało pojęcia. Poznajcie nowe Exige w specyfikacji Sport 410.

Najnowsze dzieło brytyjskiego Lotus Cars czerpie pełnymi garściami ze skupionego na jeździe torowej Exige Cup 430 i półtora roku po premierze Exige Sport 380 ustawia się na pozycji auta, które nadal ciągnie do torów wyścigowych, ale z którym znacznie łatwiej obcować na drogach publicznych. Tak przynajmniej tłumaczą sobie jego powstanie jego twórcy. Z zewnątrz poznamy je między innymi po węglowym body kicie z dużym splitterem oraz tylnym skrzydłem oraz felgach o średnicy 17 cali z przodu i 18 cali z tyłu z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2.

Lotus Exige Sport 410

Sercem Sport 410 jest umieszczona centralnie jednostka V6 o pojemności trzech i pół litra ze sprężarką Edelbrock. Z silnika przy siedmiu tysiącach obrotów na minutę wyciśnięto 416 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 420 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach. Auto ma rozpędzać się do setki w czasie jedynie 3,4 sekund. Prędkość maksymalna coupe sięga 290 km/h, roadstera 233 km/h. Zbudowany na aluminiowym podwoziu pojazd waży na sucho tylko 1074 kilogramy (1054 z opcjami dodającymi lekkość). Docisk aerodynamiczny przy prędkości maksymalnej dochodzi do 150 kilogramów.

Lotus Exige Sport 410

Standardem w Exige Sport 410 jest między innymi układ hamulcowy z podzespołami AP Racing, regulowane amortyzatory i sprężyny Nitron, drążki stabilizacyjne Eibach, system ESP z trzema trybami pracy, litowo-jonowa bateria oraz tapicerka z Alcantary. Opcje: skórzana tapicerka, klimatyzacja, sprzęt grający, tempomat, tytanowy wydech oraz węglowe detale karoserii i wnętrza. Ceny modelu w Wielkiej Brytanii, wliczając 20-procentowy VAT zaczynają się od 85,6 tysięcy funtów (obecnie to równowartość 415 tysięcy złotych). W Niemczech, wliczając 19-procentowy VAT: od 111,8 tysięcy euro w górę (obecnie to około 475 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij