Aktualności
17.03.2018

Morgan Aero GT Ostatnia warta

Anglicy ogłaszają pożegnanie z modelem Aero 8, sportowym autem, które w obecnej formie znamy od początku tego stulecia. Maszyna ze stajni rodzinnego i ciągle niezależnego Morgan Motor Company odejdzie do historii razem ze zmodernizowaną, limitowaną serią kilku egzemplarzy Aero GT, które inspirowane było samochodami wyścigowymi.

Dzisiejsza rodzina Aero przeszła ostatnią modernizację blisko trzy lata temu, a pod postacią wydania Aero GT pożegna się z rynkiem w należytym stylu. Przeprojektowanego roadstera uzbrojono między innymi w wentylowane nadkola, lotki i inne elementy karoserii wpływające na aerodynamikę, opcjonalny, twardy dach z włókien węglowych, nowy dyfuzor, felgi ze stopów lekkich oraz okolicznościowe logotypy GT wykonywane przez jubilera. Kabinę wypełni, na życzenie każdego z właścicieli, skórzana tapicerka oraz detale z drewna lub innych materiałów.

Morgan Aero GT

Jeden z najmocniejszych i najdroższych modeli Morgana produkowany jest na aluminiowym podwoziu i waży skromne 1180 kilogramów na sucho. Pojazd o długości niespełna 4,15 metra zabiera na pokład tylko dwie osoby. Resztę miejsca zajmuje z przodu widlaste, wolnossące V8 produkowane przez BMW. Silnik o pojemności 4,8 litra dostarcza 367 koni mechanicznych i 490 niutonometrów, które w Aero GT na tylną oś przesyła ręczna skrzynia o sześciu biegach. Model rozpędza się do setki w czasie 4,5 sekund, a jego prędkość maksymalna dochodzi do 275 kilometrów na godzinę.

Morgan Aero GT

Morgan Aero GT powstanie w liczbie zaledwie ośmiu egzemplarzy, które zostaną zbudowane w oddziale Special Projects, nastawionym między innymi na daleko idące personalizacje. Budowa samochodu od momentu wyklarowania się pełnej specyfikacji trwa od ośmiu do dziesięciu tygodni. Właściciel może uczestniczyć w niej praktycznie na każdym etapie. Wszystkie egzemplarze zostały zarezerwowane jeszcze przed publiczną premierą auta. Model wyceniono na 120 tysięcy funtów plus lokalne podatki i opłaty (obecnie to około 575 tysięcy złotych). Limitowane Aero GT będzie jedną z ostatnich partii samochodów Morgana z wolnossącym V8 z rodziny N62 od BMW. W podobny sposób z tym samym silnikiem pożegna się limitowany do pięćdziesięciu sztuk roadster Plus 8 50th Anniversary.

Skomentuj na forumUdostępnij