Aktualności
20.10.2017

Audi A7 Sportback Dynamiczne wejście

Wczoraj wieczorem swoją światową premierę w Ingolstadt miała zupełnie nowa limuzyna A7 Sportback, jeden z najbardziej luksusowych modeli w stajni Audi. Niemieckie gran turismo ucieleśnia nowy styl marki i niesie ze sobą nowe technologie, którym początek dało kilka miesięcy temu flagowe A8, a dużo wcześniej zapowiadały koncepty serii Prologue.

Tak samo, jak w przypadku A8 mamy do czynienia z samochodem, w którym rozrosła się słona chłodnicy Singleframe, a adaptacyjne światła z przodu i z tyłu stały się jeszcze bardziej skomplikowane. Z przodu będziemy mieli do wyboru reflektory LED, Matrix LED lub Matrix LED z laserami, a tylne światła obejmą całą szerokość A7. Czterodrzwiowa limuzyna o długości 4969 milimetrów i profilu przypominającym coupe otrzyma w standardzie opony na felgach o średnicy 21 cali. Średnica tarcz hamulcowych będzie mogła dochodzić aż do 400 milimetrów.

Audi A7 Sportback

Do wyboru będą cztery różne typy zawieszenia: tradycyjne ze stalowymi sprężynami, sportowe z prześwitem zmniejszonym o 10 milimetrów, zawieszenie regulowane elektronicznie lub samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne. A7 Sportback będzie mogło zostać uzbrojone również w dynamiczny układ kierowniczy ze wszystkimi czterema kołami skrętnymi, sportowy mechanizm różnicowy, jeden z czterech systemów nagłośnienia, włączając instalację marki Bang & Olufsen oraz rozbudowaną deskę rozdzielczą z kilkoma wyświetlaczami dotykowymi oraz wyświetlaczem przeziernym (na konsoli środkowej ekrany o przekątnej 10,1 u góry oraz 8,6 cali u dołu, przed kierowcą 12,3-calowy Audi virtual cockpit).

Audi A7 Sportback

Samochód będzie wyposażony również w szereg nowych czujników i zaktualizowane oprogramowanie, które umożliwią jazdę autonomiczną, jak parkowanie, wjazd oraz wyjazd z garażu i będą asystować podczas poruszania się w mieście i po autostradzie, nie tylko z uwagi na bezpieczeństwo, ale także zmniejszone zużycie paliwa. W ramach systemów jazdy autonomicznej i wspomagania kierowcy Audi AI znajdzie się pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Producent wylicza, że w najlepiej wyposażonym A7 Sportback znajdzie się aż 39 systemów wsparcia, odciążających kierowcę.

Audi A7 Sportback

Na początek nowe A7 Sportback oferowane będzie w specyfikacji A7 55 z trzylitrowym, benzynowym silnikiem w układzie V6, połączonym z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S Tronic i systemem Quattro, który załącza tylną oś tylko wtedy, gdy jest potrzebna. Turbodoładowana jednostka będzie dostarczać 340 koni mechanicznych i 500 niutonometrów, które pozwolą na rozpędzenie się do setki w czasie 5,3 sekund. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 km/h. W dalszej kolejności na rynek wejdą silniki benzynowe i wysokoprężne o czterech i sześciu cylindrach.

Audi A7 Sportback

Każde z nowych A7 Sportback wyposażone będzie w system MHEV (mild hybrid) z siecią elektryczną o napięciu 48 V oraz jednostką alternator/rozrusznik współpracującą z akumulatorem litowo-jonowym i systemem odzyskiwania energii z hamowania. Przy prędkościach w zakresie 55-160 km/h możliwe będzie "żeglowanie" na jałowym biegu, a już przy prędkości 22 km/h aktywowany będzie system start/stop. W przypadku spalinowego V6 układ MHEV ma zmniejszyć zużycie paliwa o 0,7 litra na każde sto kilometrów. Na rynku nowe A7 Sportback, produkowane w Neckarsulm, pojawi się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij