Aktualności
02.09.2017

Maserati Ghibli Ruch strategiczny

Limuzyna Ghibli, która rozszerzyła ofertę Maserati wiosną 2014 roku przeszła kolejną kurację odmładzającą. Poprzednią operację tego typu Włosi przeprowadzili na niej dokładnie rok temu, kiedy to wprowadzili między innymi nowe linie wyposażenia, mocniejszy silnik V6 oraz zaktualizowany system multimedialny. Teraz jest podobnie.

Najlepiej sprzedający się model w historii Maserati debiutuje odmłodzony w dwóch wariantach, odróżniających się przede wszystkim wyglądem i wyposażeniem: Ghibli GranLusso oraz Ghibli GranSport. Limuzyna otrzymała m.in. przeprojektowane zderzaki, osłonę chłodnicy, oznakowanie i drobniejsze poprawki, które wpłynęły pozytywnie na jej właściwości aerodynamiczne. Obie wersje dostępne są z nowymi, adaptacyjnymi światłami z przodu w technologii LED. Kabinę w GranLusso wyściela częściowo jedwab Ermenegildo Zegna.

Maserati Ghibli

Odświeżone Ghibli jako pierwsze wprowadzi włoską markę w erę autonomicznych samochodów. Nowe systemy, wspomagające lub wyręczające kierowcę, obejmą przede wszystkim elektryczne wspomaganie kierownicy zamiast hydraulicznego, zintegrowane z układem ADAS: Advanced Driving Assistance Systems. ADAS obejmuje m.in. asystenta poruszania się po autostradzie, trzymania linii swojego pasa ruchu, monitoring martwych punktów, adaptacyjny tempomat i rozpoznawanie znaków drogowych. Nowością jest również system IVC - Integrated Vehicle Control - który zaprogramowano z myślą o jeszcze dynamiczniejszej jeździe.

Maserati Ghibli

Samochód w najbardziej polecanym wydaniu napędzany będzie benzynowym silnikiem produkowanym przez Ferrari w Maranello. W przypadku podwójnie turbodoładowanej, trzylitrowej jednostki V6 w Ghibli S oraz S Q4 z napędem na obie osie otrzymamy o 20 koni oraz 30 niutonometrów więcej, niż poprzednio. Motor o mocy 430 KM i momencie obrotowym 580 Nm pozwoli na rozpędzenie się maksymalnie do 286 kilometrów na godzinę. Przyspieszenie od zera do setki w Ghibli S Q4 spadnie do 4,7 sekund. Alternatywą w dalszym ciągu będzie trzylitrowy turbodiesel o mocy 250 lub 275 koni mechanicznych oraz osłabione o kilkadziesiąt koni, benzynowe V6.

Skomentuj na forumUdostępnij