Aktualności
23.08.2017

Acura ASX-05 Bogato zdobiona

Północnoamerykańskie, długodystansowe mistrzostwa WeatherTech SportsCar Championship rosną w siłę i przyciągają coraz więcej zupełnie nowym maszyn klas GT oraz prototypów. Wśród tych drugich już teraz rywalizują maszyny marek Cadillac, Ligier, Mazda, Nissan, Oreca czy Riley, a wkrótce dołączy do nich Acura.

Acura, luksusowa odnoga Hondy utworzona specjalnie na rynek USA, udziela się w sportach motorowych już od 1991 roku, pięciu lat od utworzenia. Najnowszy projekt marki to prototyp ARX-05 (Acura Racing eXperimental, generation 5) klasy DPi (Daytona Prototype International), która zazębia się ze grupą LMP2 w pucharze World Endurance Championship. Nad zupełnie nową maszyną pracowały oddziały Honda Performance Development, Acura Motorsports, Honda Racing oraz działający od lat sześćdziesiątych zespół Team Penske, znany m.in. z serii IndyCar, NASCAR, Trans-Am czy Can-Am.

Acura ASX-05

ASX-05 zbudowana jest na francuskim podwoziu Oreca 07, z którego korzysta wielu innych konstruktorów i zespołów w różnych seriach wyścigowych (powstało na nim również Alpine A470). Przykrywa je karoseria z typowymi dla marki, przednimi światłami typu Jewel Eye, która została przygotowana przez zespół kierowany przez Dave'a Marka, dyrektora kreatywnego Acury. Do napędu zaprzęgnięto podwójnie turbodoładowany, widlasty silnik w układzie V6 typu AR35TT o pojemności 3,5 litrów, który wywodzi się z jednostek produkowanych seryjne, obecnych w modelach MDX, RDX, TLX oraz RLX.

Acura ASX-05

Nowy ścigach Acury zadebiutował w minionym tygodniu podczas Monterey Automobile Week i został pokazany w trakcie The Quail: A Motorsports Gathering, Rolex Monterey Motorsports Reunion oraz niedzielnego Pebble Beach Concours d'Elegance. Na pierwszy start ARX-05 zaplanowano styczniowy, 24-godzinny wyścig na Daytonie. Team Penske wystawi do boju dwa egzemplarze. Jeden z nich poprowadzi Juan Pablo Montoya (dwukrotny zwycięzca Indianapolis 500, mistrz Formuły 3000 i serii CART, wicemistrz IndyCar, zwycięzca siedmiu wyścigów Formuły 1 w ciągu sześciu sezonów startów) oraz Dane Cameron (mistrz United SportsCar Championship w grupie GTD).

Skomentuj na forumUdostępnij