Aktualności
28.06.2017

Aston Martin DB11 Serce AMG

Po blisko czterech latach od nawiązania współpracy z Daimlerem i wykupienia przez niemiecki koncern kilku procent udziałów w Aston Martinie doczekaliśmy się pierwszego grand tourera z Gaydon z silnikiem od AMG. Zaszczytu tego dostąpił pokazany prawie półtora roku temu DB11, najnowocześniejszy i najnowszy model w stajni brytyjskiej marki.

DB11 zastąpił produkowanego przez kilkanaście lat DB9 i wyparł się wolnossącego V12 na rzecz podwójnie turbodoładowanego V12 o pojemności 5,2 litrów i mocy 608 koni mechanicznych. Od teraz coupe będzie dostępne również z nowym silnikiem prosto z placówki Mercedes-AMG, który ma pomóc DB11 w podboju rynków z surowszymi przepisami podatkowymi w odniesieniu do pojemności i emisji spalin, jak na przykład Chiny. Daimler wspomógł brytyjską firmę przy okazji DB11 już wcześniej: na pokładzie znajdziemy elektronikę i elementy sterowania pochodzące z modeli Mercedes-Benza. Teraz współpraca firm weszła na wyższy poziom.

Aston-Martin DB11 V8

Alternatywą dla podwójnie turbodoładowanego V12 będzie teraz podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności prawie czterech litrów, którego różne ewolucje oferowane są w kilku różnych maszynach marki Mercedes-AMG. Na potrzeby Aston Martina silnik dostarcza 510 koni mechanicznych oraz 675 niutonometrów i pracuje z nową, suchą miską olejową, układem wydechowym i układem dolotowym, o które zadbali inżynierowie Aston Martina. DB11 z mniejszym silnikiem schudł aż o 115 kilogramów i w stanie gotowym do jazdy waży 1760 kilogramów. Mniejsza masa i zmiana jej rozkładu pociągnęła przeprojektowanie wszystkich elementów zawieszenia oraz elektroniki, jak system ESP.

Aston-Martin DB11 V8

Osiągi: setka w cztery sekundy i maksymalnie 301 km/h. Z zewnątrz DB11 z widlastą ósemką rozpoznamy przede wszystkim po nowych felgach oraz dwóch otworach wentylacyjnych w przedniej masce zamiast czterech. Maszyna zadebiutuje już w najbliższy weekend podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, a pierwsze sztuki trafią do klientów w czwartym kwartale tego roku. Na terenie Wielkiej Brytanii samochód wyceniono na 144,9 tysięcy funtów, w Niemczech na 184 tysiące euro, a w USA na prawie 199 tysięcy dolarów. Obecnie to okolice odpowiednio 695, 780 i 745 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij