Aktualności
25.05.2017

BMW M4 GT4 Zachęcające znaki

BMW poszerza swoje wpłyty w wyścigach GT o kategorię GT4, do której dołączyło już Audi i do której dołączy wkrótce Mercedes-AMG. Najnowszym dziełem oddziału BMW Motorsport jest maszyna oparta na coupe M4, przy której budowie wykorzystano doświadczenie zdobyte przy okazji prac i startów M6 GT3. Auto można już zamawiać.

Nowy ścigacz BMW wykorzystuje odpowiednio zaadoptowany silnik i skrzynię biegów z drogowego coupe M4. Mowa o rzędowym, sześciocylindrowym, turbodoładowanym motorze z technologią M TwinPower Turbo o pojemności prawie trzech litrów i mocy co najmniej 430 koni mechanicznych (zależnie od Balance of Performance) oraz dwusprzęgłowej przekładni o siedmiu biegach. Nowością są "wtyczki mocy" typu Plug-and-Play - pamięci z odpowiednim oprogramowaniem pozwalające przełączyć niemal jednym ruchem silnik w tryb pracy zależny od danej serii wyścigowej, konkretnej eliminacji czy wyników BoP.

BMW M4 GT4

Obowiązkowym wyposażeniem M4 GT4 będą systemy stabilizacji toru jazdy oraz zapobiegania blokowania się kół podczas hamowania (DSC i ABS). Standardem będzie między innymi: ogumienie Hankook na 18-calowych felgach, zaciski hamulcowe od AP Racing, tarcze hamulcowe o średnicy 390 milimetrów z przodu i 355 milimetrów z tyłu, regulowany pakiet aerodynamiczny, amortyzatory Öhlins, dach, przednia maska i drzwi z włókien węglowych oraz bezpieczny zbiornik paliwa typu FT3 o pojemności 125 litrów, zmiennej w zależności od przepisów danej serii wyścigowej.

BMW M4 GT4

Prototypy M4 GT4 testowane są w ciężkich warunkach od kilku miesięcy, w ciągu których pokonały ponad 20 tysięcy kilometrów: w styczniu maszyna wzięła udział w 24-godzinnym wyścigu w Dunaju, który ukończyła na dwudziestym piątym miejscu w generalce i piątym w swojej klasie, o regularnych odwiedzinach Nürburgringu nie wspominając. W ten weekend w ramach kolejnych prób samochód zostanie wystawiony do 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu (włącznie ze słynnym Nordschleife). Pierwsze egzemplarze trafią do klientów BMW dopiero w przyszłym roku. Cena: 169 tysięcy euro (plus VAT i pozostałe opłaty). Obecnie to około 705 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij