Aktualności
22.03.2017

Lotus Elise Sprint Lekka jazda

Samochody Lotusa nie przestają tracić na wadze i zyskiwać na prędkości. Praktycznie każdego miesiąca tracą po kilkanaście, kilkadziesiąt kilogramów na wadze i urywają po ułamku sekundy z okrążenia fabrycznego toru testowego. W tym miesiącu taka historia po raz kolejny przytrafiła się modelowi Elise, który przybrał nową formę - Sprint.

Elise odchudził się ostatnio rok temu: w najmocniejszej wersji Cup 250 schudł do 931 kilogramów, a jego silnik został podkręcony do 246 koni mechanicznych. Najnowszy Elise Sprint to propozycja o wiele bardziej wyżyłowana, która na zastosowaniu elementów z włókien węglowych straciła kilkadziesiąt kilogramów. Lotus mówi o największej kuracji odchudzającej od czasów pojawienia się pierwszego Elise! Samochód wywodzi się z Elise Sport, które w bazowej wersji ze 136-konnym silnikiem waży na sucho niecałe 800 kilogramów. W modelu Sprint w porównaniu do jego poprzednika pozbyto się 41 kilogramów. Auto waży na sucho tylko 798 kilogramów.

Lotus Elise Sprint

Dziesiątki kilogramów wyparowały z Elise m.in. dzięki zastosowaniu litowo-jonowej baterii, węglowych foteli, aluminiowych felg, węglowych paneli karoserii i elementów wnętrza, tylnej szyby z tworzyw sztucznych oraz opcjonalnych, dwuczęściowych tarcz hamulcowych. Model otrzymał przy okazji przeprojektowany tył i przód, odświeżoną kabinę z odkrytym mechanizmem dźwigni zmiany biegów i nową konsolą środkową, nowy układ wydechowy, rozbudowany dyfuzor - z wszystkimi tymi zmianami zniknęły kolejne kilogramy. Standardem pozostają tarcze hamulcowe AP Racing z zaciskami Brembo, amortyzatory Bilstein i sprężyny Eibach.

Lotus Elise Sprint

Elise Sprint dostępny będzie w tych samych wersjach silnikowych, co Sport, a model Sport będzie można zamówić również z wszystkimi elementami z modelu Sprint. Do wyboru będzie 1,6-litrowy silnik wolnossący o mocy 136 KM oraz 1,8-litrowy ze sprężarką o mocy 220 KM (Sprint 220). Oba współpracują z ręczną skrzynią o sześciu biegach, która wysyła moc na tylne koła. System stabilizacji toru jazdy (ESP) oferuje trzy tryby jazdy: Drive, Sport i Off. Elise w specyfikacji Sprint można już zamawiać. Pierwsze sztuki trafią do właścicieli w kwietniu. Każda z nich będzie mogła przejść przez indywidualizacje w ramach programu Lotus Exclusive. Ceny zaczynają się od 37,3 tysięcy funtów (około 185 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij