Aktualności
07.03.2017

Lamborghini Huracan Performante Nigdy wcześniej

Kilka dni temu Lamborghini pochwaliło się imponującym, rekordowym czasem przejazdu północnej pętli Nürburgringu, który zarejestrowano jeszcze w październiku ubiegłego roku. Dziś możemy podziwiać głównego, mechanicznego bohatera tego wyczynu. To coupe Huracan Performante z innowacyjnym systemem aktywnej aerodynamiki.

Kilka miesięcy temu Marco Mapelli poprowadził prototypowego Huracana Performante na Nordschleife ku rekordowi sześciu minut i 52,01 sekund! To o kilka sekund krócej od Aventadora LP750-4 SV oraz hybrydowego Porsche 918 Spyder (należy przy tym pamiętać, że Nordschleife ciągle się zmienia i nie jest tym samym torem, na którym swoją próbę przeprowadziło kilka lat temu Porsche)! Żaden inny, osobowy samochód nie osiągnął dotychczas podobnego wyniku (pomijając Radicale, które są tak naprawdę dopuszczonymi do ruchu drogowego samochodami wyścigowymi). W jaki sposób Lamborghini doszło do takiego poziomu?

Lamborghini Huracan Performante

Jednym z kluczy do sukcesu był opatentowany przez Włochów system aktywnej aerodynamiki ALA - Aerodinamica Lamborghini Attiva. Obejmuje on ruchome klapki w przedniej części auta oraz odpowiednio wydrążone skrzydło z kanałami wylotowymi i puste w środku ramiona, do których powietrze doprowadzane jest poprzez boczne wloty, towarzyszące wlotom powietrza do komory silnika. ALA pozwala na zwiększanie docisku aerodynamicznego i redukcję oporów powietrza - lub odwrotnie - a dzięki "dmuchanemu" skrzydłu możliwe jest balansowanie dociskiem między lewą i prawą stroną auta, co przekłada się na szybsze pokonywanie zakrętów.

Lamborghini Huracan Performante

Performante to również rozbudowane ospoilerowanie i dyfuzor, przeprogramowane tryby jazdy w ramach systemu ANIMA (Adaptive Network Intelligent Management), szerokie wykorzystanie w środku i na zewnątrz elementów z włókien węglowych typu Forged Composite, specjalnie przygotowane ogumienie Pirelli P Zero Corsa (w opcji Pirelli Trofeo R), węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, opcjonalne zawieszenie MagneRide i tapicerka Alcantary. Zwiększona zawartość włókien węglowych i inne zmiany sprawiły, że coupe straciło w porównaniu do zwykłego Huracana około 40 kilogramów. Stosunek mocy do masy na sucho poprawił się z 2,33 do 2,16 kilogramów przypadających na jeden koń mechaniczny.

Lamborghini Huracan Performante

Silnik w Huracanie Performante, wolnossące V10 o pojemności 5,2 litrów, dostarcza po modyfikacjach dolotu, rozrządu, wydechu, układu chłodzenia i elektroniki o 30 koni mechanicznych i 40 niutonometrów więcej. W sumie do dyspozycji mamy 640 koni oraz 600 niutonometrów, które przenoszone są na obie osie poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów i mechanizm Haldex piątej generacji. Coupe potrzebuje tylko 2,9 sekund na przekroczenie 100 km/h i 8,9 sekund na przekroczenie 200 km/h. Jego prędkość maksymalna to co najmniej 325 km/h. Pierwsze sztuki auta trafią do właścicieli latem, a do 19 marca można oglądać je na wystawie w Genewie. Cena za sztukę: od 195 tysięcy euro w górę, nie wliczając podatków (około 840 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij