Aktualności
19.01.2017

Ford Mustang Między ludzi

Na otwartej jeszcze do 22 stycznia wystawie samochodowej w Detroit zupełnie niespodziewanie zadebiutował gruntownie zmodernizowany Mustang. Niespodziewanie, bo czas wielkich premier i pokazów przed dniami publicznymi był przeszło tydzień temu, a Ford odsłonił uroczyście samochód jednocześnie także w Nowym Jorku i Los Angeles.

Lista nowych talentów odmłodzonego Mustanga szóstej generacji zaczyna się od przeprojektowanego przodu ze światłami po raz pierwszy wykonanymi w całości z LED'ów oraz niżej poprowadzoną, wentylowaną maską, nowych świateł z tyłu i nowych zderzaków. Do wyboru będziemy mieli kilkanaście felg, nowe lakiery karoserii, a do środka trafią między innymi nowe obszycia foteli, aluminiowe detale drzwi i elementów sterowania oraz opcjonalna kierownica z podgrzewaniem.

Ford Mustang

Przed kierowcę trafi pierwszy u Forda, cyfrowy wyświetlacz LCD o średnicy 12 cali, który zastąpi zegary analogowe. Po raz pierwszy samochód wyposażony będzie także w szereg systemów wspomagających kierowcę. Wszystkie wersje zyskają na nowych amortyzatorach i innych elementach zawieszenia, w w ramach pakietu Mustang Performance Package będzie można dokupić adaptacyjne zawieszenie MagneRide. Dla Mustanga GT przewidziano między innymi wydech z dodatkowymi przepustnicami.

Ford Mustang

Bazowy Mustang dostępny będzie z 2,3-litrową jednostką EcoBoost z czterema cylindrami i turbodoładowaniem, a z oferty zniknie 3,7-litrowe V6. Mustang GT zasilany będzie zmodernizowanym V8 o pojemności pięciu litrów, którego moc podniesiono przede wszystkim dzięki zmianom w systemie wtrysku paliwa, zmniejszającym jednocześnie apetyt silnika. Jakimi dokładnie parametrami będzie mógł pochwalić się Mustang? Tego Ford jeszcze nie zdradza. W ubiegłym roku silnik EcoBoost w europejskiej specyfikacji generował 317 KM, a z jednostki V8 płynęło 421 KM.

Ford Mustang

Obie jednostki napędowe będą współpracować z ręczną skrzynią o sześciu biegach, którą przygotowano do przenoszenia większego, niż poprzednio momentu obrotowego. Zupełną nowością będzie opcja w postaci 10-stopniowego automatu z kilkoma trybami pracy i łopatkami przy kierownicy, który zajmie miejsce mechanizmu 6-stopniowego. Zgodnie z amerykańskimi zwyczajami nowy Mustang ma wejść do sprzedaży w Ameryce Północnej dopiero jesienią jako model rocznikowy 2018.

Skomentuj na forumUdostępnij