Aktualności
22.12.2016

Ferrari SP 275 RW Competizione W poszukiwaniu równowagi

Przy okazji tegorocznego Ferrari Finali Modiali, który miał po raz pierwszy miejsce na terenie USA, zorganizowano między innymi pierwszy konkurs elegancji Ferrari Classiche Concours. Na wybiegu między klasycznymi modelami marki z Maranello znalazł się jeden samochód, którego istnienie do tej pory było tajemnicą. Była nim berlinetta SP 275 RW Competizione.

Samo Ferrari przyznało się do istnienia i odpowiedzialności za auto dopiero w tym tygodniu. Jedyny w swoim rodzaju model powstał w oddziale Progetti Speciali, który specjalizuje się w budowaniu wyjątkowych samochodów na indywidualne zamówienia klientów Ferrari. Nie wszystkie z nich mają okazję do pokazania się publicznie i o istnieniu wielu zapewne jeszcze długo nic nie będzie wiadomo. Właściciel SP 275 RW Competizione na szczęście nie chciał się ukrywać i na początku tego miesiąca pokazał swój skarb podczas Finali Modiali na torze Daytona.

Ferrari SP 275 RW Competizione

Nowa maszyna z serii SP inspirowana jest klasycznym 275 GTB z połowy lat sześćdziesiątych, a w szczególności wyścigowym egzemplarzem na podwoziu 06885, który ukończył 24-godzinny wyścig Le Mans w 1965 roku na miejscu trzecim w generalce i pierwszym w swojej klasie. Do oryginalnego GTB nawiązują między innymi charakterystyczne otwory wentylacyjne, aluminiowa klapka wlewu paliwa oraz żółty lakier, kolor zespołu Ecurie Francorchamps, który wystawił 275 GTB w Le Mans. Zupełnie nową karoserię SP 275 RW Competizione zaprojektowano w fabrycznym studiu stylistycznym Ferrari we współpracy z Pininfariną.

Ferrari SP 275 RW Competizione

Coupe SP 275 RW Competizione zostało zbudowane na podwoziu modelu F12berlinetta, które nie uchowało się w standardzie. Silnik oraz skrzynię biegów przeszczepiono z jeszcze mocniejszego F12tdf, w którym widlasta dwunastka o pojemności blisko 6,3 litrów rozwija aż 780 koni mechanicznych i współpracuje z 7-stopniową przekładnią DCT. Szczegóły techniczne, osiągi oraz koszty zbudowania SP 275 pozostają tajemnicą. Żółta berlinetta jest dopiero trzecim, upublicznionym specjałem Ferrari, który powstał na bazie modelu F12. Wcześniej taką drogę przeszły modele F12 TRS oraz SP America.

Skomentuj na forumUdostępnij